13 ביוני, 2007

סודות הגרעין

לכל אחד יש את דוכן הפיצוחים שרק הוא מכיר. והנה לכם, לפני שנתחרט, בית הפיסטוק הסודי שלנו

כשסוף סוף נוחת עלינו סוף השבוע ואיתו שלווה מבורכת ונפלאה, אנחנו חוזרים בשמחה להרגלים הקבועים ששמורים לשישי-שבת: שומעים קצת מוזיקה ישראלית, מלכלכים את האצבעות בשחור של העיתונים, מרימים רגליים למעלה ומתפננים, ואז שולפים את הנשק הסודי.

…אין מה לעשות. סופשבוע הוא לא סופשבוע בלי פיצוחים, ופיצוחים הם לא פיצוחים בלי שהתאמצת לקנות אותם במקום המיוחד שרק אתה מכיר – המקום שבו קולים לך אותם בדיוק כמו שאתה אוהב. אז הנה, בצעד שבטח נצטער עליו אנחנו חושפים בפניכם את  ה-פיצוחים של תקווה ויעקב. יעקב הוא הבן של אלברט, שכבר לפני חמישים שנה התחיל למכור את הפיצוחים שלו באותו מקום ובשיטות קלייה ביתיות, שנשארו עד היום, בתנורים של פעם. אל תקווה ויעקב מגיעים מכורים לפיצוחים אפילו מרחובות, מרעננה ומרמת השרון, וזה מרשים במיוחד לאור העובדה שבכל ימות השבוע הם מוכרים רק בסיטונות, ורק בימי שישי מוכרים גם ללקוחות פרטיים. יש שם "קוושקוס" – שקדים מרים שנקראים גם שקדי משמש ואהובים על הטורקים, היוונים והבולגרים. יש פיסטוק חלבי מעולה, יש קשיו, בוטנים, גרעיני דלעת, גרעיני חמנייה ואגוזי לוז מקולפים, יש גרעיני אבטיח במתכון מיוחד שרק תקווה מכירה, והכי עושה חשק לתפוס אומץ ולנסות: בוטנים, גרעיני חמנייה, אגוזי קשיו וזרעי כוסברה(!) – כולם מצופים, אחד-אחד, בקרמל. הכל טרי ונמכר בשקיות שנשקלו, נארזו ונאטמו בלילה שחלף. מה הסוד שלהם? אם תשאלו אותנו – לא כל תעלומה צריך לפצח.

זרעי כוסברה בקרמל – 4 ש"ח ל-50 גרם
פיצוחי אלברט אברהם – בן יאיר 5(מאחורי ד"ר שקשוקה), יפו טל':  052-3340234. פתוח ליחידים בימי שישי וערבי חג מ-06:00 ועד 16:30.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה