26 באוגוסט, 2010

סבתא אפתה עוגה

מיכל שמיר קיבלה בירושה מסבתה האוסטרית לא רק מתכונים למיני עוגות ומאפים אלא גם כשרון ואהבה גדולה לקונדיטוריה

איך אנחנו אוהבים להיתקל באנשים שירשו מסבא וסבתא שלהם פריטים נדירים, כמו שעון שכבר אין להשיג, שרשרת עם תליון מרגש או במקרה שלנו – אף עם נוכחות (הדרך הקלה לומר אף גדול ועקום).

 

ייתכן שהירושה השווה מכולם שייכת כרגע למיכל שמיר, תזונאית וקונדיטורית כשרונית, שהשכילה לשבת עם סבתא שלה בביתה שבאוסטריה וללמוד ממנה את כל מה שאפשר על הכנת עוגיות, עוגות, קישים וכל המאפים הטובים המגיעים אלינו מאומת הקרמשניט והזאכר-טורטה.

 

את הסודות המשפחתיים וההסברים המדויקים ששמעה מסבתה ("כשהבצק מרגיש לך קוועץ' – זה מוכן!") פיתחה מיכל לכדי עשרות מתכונים – עוגות בחושות, גרנולות, רולדות, חלות, קישים, ריבות ועוד, מהם נהנו בעיקר חברות שבאו לרכל במטבח וקרובים ברי מזל אחרים. לאחר שעודדו אותה החבר'ה, החליטה לפני שנה לפתוח דף הזמנות בפייסבוק, שהתרחב תוך 2 לילות (ועשרות לייקים) לאתר ועסק קטן הנושאים את השם "מיכל אופה עוגה".

 

לכבוד אורחים שהזמינו את עצמם לחמישי בערב – מיהרנו אל מיכל שהוציאה לנו מתוך מטבח ביתה הצנוע, המשמש כמפעל כולו – ערימת עוגות ומאפים שיכלה בקלות לקשט כל חלון-פטיסרי באירופה: פאי לימון עם בסיס בצק פריך וטעים שמעליו גבעות מרנג קטנות וקטיפתיות, עוגת שמרים ריקוטה עם שוקולד לבן וחמוציות מהממת, טארט שוקולד-תפוז עשיר, עוגיות שוקולד-גרנולה ממכרות ופריכות בדיוק במידה הנכונה, ובעיקר – עוגיות חמאה ושקדים (בתמונה) שנמסות מיד בפה ונקראות "אומי" (כינוי לסבתא בגרמנית).

 

עד שיגיעו החגים ונחליט מה מכל זה נגיש אחרי הגפילטע – עשינו סיבוב טלפונים לכל בני הדודים לברר אצל מי נמצא ספר המתכונים של סבתא זהבה. אם נצליח לשחזר את המתכון שלה לפירוגי (בצקיות עם תפוח אדמה), אתם תשמעו על זה.

 

עוגות ומאפים – מחירים לדוגמא: פאי לימון – 80 ש"ח, טארט שוקולד-תפוז – 90 ש"ח, עוגיות חמאה – 20 ש"ח (15 יח', מינימום להזמנה 30 יח'), שמרים ריקוטה – 35 ש"ח, ניתן להזמין מוצרים ללא קמח, וגרנולה ללא סוכר

 

לפרטים ומחירים נוספים – "מיכל אופה עוגה", תל אביב, טל': 052-3344889 (מיכל) או 054-4640123 (נועם), ניתן להגיע ולאסוף או להזמין משלוח לתל אביב (15 ש"ח או חינם בהזמנות מעל 150 ש"ח), לתמונות והזמנות לקראת ראש השנה בדף הפייסבוק – לחצו כאן

[PSGallery=1auvhdnn77]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה