25 באוגוסט, 2014

סבא בא

שלומית כהן אסיף שולחת אתכם למחזמר המקורי "מבצע סבא" שיזכיר לכם את כל שירי האהבה הגדולים למקום הזה שאנחנו קוראים לו בית. אלברט כהן, תהיה סבא שלנו

האמנות אוהבת איזון. לפני 15 שנה הופק בארץ סרט, קומדיה סאטירית שנושאת את השם "מבצע סבתא", ללא כל קרבה וללא כל קשר, כדי שאף סבא לא יגביה גבה, תיאטרון הילדים של אורנה פורת הפיק הצגה חדשה לילדים הנושאת את השם "מבצע סבא". מדובר במחזמר מקורי, משתתפים בו ארבעה שחקנים צעירים ועוד שחקן אחד שאינו צעיר במיוחד –אלברט כהן.

עלילת המחזה צבעונית ושופעת הומור מספרת את סיפורו של סבא  שרוליק (אלברט כהן) מושבניק המקיים קייטנת קיץ לשלושת נכדיו. לחבורת הנכדים מוזמנת גם תמר, בת השכנים (השחקנית תמר שם-אור) עד מהרה מתברר לחבורת הילדים שסבא שרוליק האלמן והבודד, ייאלץ למכור את הבית שלו, שאינו אלא הבית הראשון במושב. הארבעה מנסים למנוע זאת ונגררים למסע הרפתקאות מרתק ושובה לב, שכתבה המחזאית שירלי דשא. במחזה שזורים שירים יפים ומוכרים מאד, ארץ-ישראליים מאד של נעמי שמר, עוזי חיטמן, דתיה בן דור ולאה גולדברג, ללא ספק חבורה מובחרת שידעה לכתוב את אהבתה למקום הזה. ואל נשכח, לסבא הציוני קוראים שרוליק, הלא הוא ישראל ש"ריח הדשא דבק בו". ב"מבצע סבא" יש הרבה אהבת אדם ואהבת ארץ, יש פה: אבטיחים, גזר, תמר, ריח פרחים וריח אדמה.

בצורה דקה ועדינה מועלים כאן נושאים מהותיים: מערכת יחסים בין סב לנכדיו, המוות, הזקנה, הדמיון שעוזר לצאת ממצבים, ומעל לכל – הקשר בין האדם לשורשיו ולביתו. המחזה נותן תשובה ברורה לשאלה: מהו האוצר האמיתי של האדם. נפלא ומרגש לראות את אלברט כהן, סבא שכולו חום ואהבה כשלצידו שחקנים צעירים ומוכשרים: רני אלון, ישראל גולדרט, אפרת אביב ותמר שם-אור. אהבתי במיוחד את משחקה של תמר שם-אור (השתתפה גם במחזמר "קזבלן" לצד עמוס תמם) המשחק שלה כולו אומר איפוק, גם בשפת הגוף וגם בקול הנהדר. על הבימוי והכוריאוגרפיה אחרי עופר שפריר, שהצליח להביא לבמה אמנות מקסימה, זורמת וקולחת המבטיחה הנאה גם לילד וגם למבוגר.

 

"מבצע סבא" תיאטרון אורנה פורת לילדים – מועדים קרובים: 26.08.14 10:00, וגם 11:30, אולם רקאנטי, מוזיאון ת"א לאמנות
עוד מועדים וכרטיסים – באתר "תיאטרון אורנה פורת לילדים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה