02 באוגוסט, 2010

נתח שוק

טלי פרידמן היא שפית ירושלמית שמעבירה סיורי טעימות בשוק מחנה יהודה וסדנאות בישול המבוססות על כל מה שתמצאו שם (כן, כן, עוברים בדוכן של החלבה, כבר ביררנו בשבילכם)

כל עשר שנים (פלוס מינוס) מגיעה מתקפת ימי ההולדת העגולים. בגילאי עשרים ושלושים זה די קליל – קונים מלא בירות, מדליקים אש בגריל ומתחילים להקפיץ קבבים. אבל בעשורים ארבעים, חמישים והלאה משם, נדרשת הפקה מעט יותר מרשימה, ואם אפשר אז גם – תרבותית. וכך מצאה לה דודה שושנה, שחברותיה חוגגות עכשיו יום הולדת שישים, פיתרון די מדהים לחגיגה קולינרית משמחת.

טלי פרידמן, שפית ירושלמית בעלת ניסיון של 14 שנה (במהלכן התמחתה ב-"לה נוטרה" ועשתה סטאז' כסו-שף של רפי כהן) מעבירה סיורי טעימות בשוק מחנה יהודה שבלב הבירה, המסתיימים בסדנת בישול וארוחת גורמה אצלה בסטודיו "האָטֶלִיֶה" – הממוקם מעל השוק.

דודה שושנה מספרת כי טלי המקסימה פגשה אותם אחר הצהריים בכניסה לשוק, לקחה אותם יד ביד בין הדוכנים והרוכלים החביבים, לימדה כיצד בוחרים דג דליקטס לסביצ'ה ונתח בשר שעושה את כל הארוחה, טעמה איתם גבינות בדוכן המטמטם של "באשר פרומז'רי" (שהתארח כאן בעבר), לימדה על הירקות הלוהטים של העונה – כמו פקוסים וחרשופים, ומצאה בדרך אוצרות שלא רואים במכולת מתחת לבית.

לאחר הסיור עלו כולם לסטודיו הרחב והיפהפה וגילו כי כל המרכיבים שנאספו בשוק ותוכננו תוך כדי לארוחת הערב – כבר מחכים להם בעמדות ההכנה הפזורות. החבורה התפלגה לצוותים שקיבלו מטלי הסבר מדויק על דרכי הבישול של כל חלק בתפריט. לאחר שחתכו, קצצו וחזרו על אותם סיפורים שרצים כבר עשרים שנה – עלו כולם לגג יפהפה וגדול, המשקיף על דוכני השוק מצד אחד ומשכן הכנסת מהצד השני, לגמו יין טוב, התלוננו על קמטים, השוו נכדים וטינפו על ציפה (שם בדוי) שתמיד מאחרת. חצי שעה לאחר מכן ירדו חזרה לסטודיו וגילו שולחן גדול ערוך ומוכן, מולו נשאר לטלי רק לערבב את שחתכו קודם, להסביר על כל מנה ולהגיש ארוחת שף לחבורה הרעבה והשמחה.

לאחר 5 שעות, 7 מנות ו-60 בדיחות שחוקות, התגלגלה החבורה העליזה בחזרה הביתה, עם דאגה קטנה בלב – מה לעזאזל נעשה ביומולדת שבעים.

סיור, וסדנת בישול בשוק מחנה יהודה – 5.5 שעות, 290 ש"ח + מע"מ לאדם (לקבוצות של מינימום 15 איש, כולל 5-7 מנות, יין ומים מוגזים. ניתן להזמין גם ארוחת שף ללא סיור), בימי רביעי-חמישי החל מ-17:00 ובימי שישי – לא אחרי 08:00 בבוקר
לפרטים נוספים – "האטליה",החרוב 14 (לב שוק מחנה יהודה), ירושלים, 02-5370666 או 050-4619687 (טלי), atelier.tali@gmail.com

*מהיום (שני, 02.08.10) ובכל יום שני באוגוסט יתקיים במחנה יהודה שוק תרבות בשם "בעל הבסטה" הכולל מופעי תיאטרון, מוזיקה על גגות הדוכנים, ותפריטים מיוחדים במסעדות השוק (כולל "מחניודה")

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה