03 באוקטובר, 2017

נעשה ונשמע

בועז כהן, שדרן הרדיו הסופר-מוערך, חשף השבוע את רשימת 50 האלבומים העבריים האהובים עליו בכל הזמנים, מהשלושרים ועד דניאלה ספקטור. שימו, שימו רמקולים

לא תאמינו איזה פינוק אתם מקבלים לחגים (ולחיים בכלל) מאיש הרדיו הכי מובהק בעינינו: בועז כהן, שדרן במלוא מובן המילה, איש מוזיקה ואנין שמע מלידה – שהחליט להכין לכולנו מתנה אמיתית, ולייצר את רשימת אלבומי החובה העבריים האהובים עליו מכל הזמנים, הסגנונות והמנעדים. תודה לך יא כהן.
 
אם אתם נמנים על מאזיניו הקבועים, ועברתם כמונו לעקוב אחריו בהאזנה עיוורת מ-88FM ל-ECO99FM במשמרת הלילה, סביר להניח שלא תופתעו מהבחירות. ובכל זאת – כיף לראות סופסוף את בועז חושף מנבכי ספרייתו את הפנינים האמיתיות ששרדו ועוד ישרדו בעיניו כל מצעד שמכבד את עצמו. יש בחירות קלאסיות כמו אריק איינשטיין או מתי כספי, חווה אלברשטיין, משינה, תמוז, כוורת או מאיר אריאל. יש יציאות כמו "בלובנד", שלום גד והיהלומים, צילה דגן או שולה חן. ויש תזכורות שמזל שבועז לא שכח עבורנו – כמו גבריאל בלחסן, יוסי בבליקי, אפרים ואסתר שמיר. כל בחירה מתובלת בנימוק מוצדק על הכנסת יצירת המופת העברית הזו ולא אחרת, אנקדוטות על המבצעים כמו שרק הוא יודע להגיש, איפה האלבום פגש אותו לראשונה או מה הוא עושה לו עד היום באוזן.
 
אם כך, נותר לעשות רק את אחד (או כל) הדברים הבאים:
1. לבדוק איפה אתם ממוקמים על הרשימה (מכירים הכל? מזהים חצי? חושבים שבועז ממציא להקות?) ולהקיף בעיגול שיעורי בית לחג בהתאם.
2. לקחת השראה ולהכין פלייליסט משובח שיגניב את כל האושפיזין המפזזין שלכם.
3. ללכת כבר מחר לחנות המוזיקה הקרובה ובמקום עוד פותחן יין מהודר – להעשיר את הספריה והטעם המוזיקלי של מארחכם בארבעה מינים של אלבומים עבריים מעולים.
4. להוסיף (אם עדיין לא עשיתם זאת) את הבלוג המצוין של כהן – "לונדון קולינג" – לרשימת המועדפים שכל חובב מוזיקה חייב לעקוב אחריהם.
 
וניפרד לצליליו של "המספר הנוסף" שהתגנב לסוף הרשימה – "הייקו בלוז" של דויד פרץ. תיהנו, פריקים!

"רשימת כהן – 50 אלבומים עבריים שאני אוהב במיוחד" – מתוך הבלוג "לונדון קולינג" של בועז כהן

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה