04 בנובמבר, 2013

נער הקונכיות מכלכתה

עטרה אופק נשאבת בלי כוונה לספר הרפתקאות ופנטזיה הודית סוחפת שלא תניח לקוראים הצעירים שלכם עד העמוד האחרון

מה יותר חשוב: יושר, נאמנות או חמלה? שאלה זו מוצגת לגיבור הספר לקראת סופו, ואת תשובתו הנפלאה תצטרכו לקרוא בעצמכם. אל "נושא הקונכייה" נשאבתי בטעות, בעודי קוראת במקביל שני ספרים מצוינים למבוגרים (המלצות בקרוב). סתם פתחתי אותו לתומי בעודי מנשנשת משהו, בלי שום כוונה להיכנס לעלילה, אבל מרגע שהפכתי דף לא יכולתי עוד לעצור. לכאורה עוד ספר הרפתקאות לנוער מז'אנר הפנטזיה, שנעשה כה פופולרי בשנים האחרונות, אבל הוא מתרחש בהודו ולפיכך מתובל בתבלינים של חוכמה, חמלה ומוסריות רוחנית כמיטב האקזוטיקה ההודית, בתערובת שמכשפת את הקורא ומותחת אותו עד בלי די.

גיבור הספר, אנאנד בן ה-12 משכונה עלובה בכלכתה, נבחר בידי ידעוני זקן ופלאי למשימה קדושה – להחזיר את קונכיית הקסם המסתורית אל העמק הכסוף. מכאן מתחיל מסעו המרתק ורצוף הסכנות, בחברת ילדת רחוב פראית שמצטרפת אליו, ויחד הם נאבקים באויב רב-עוצמה שמנסה לשדוד את הקונכייה. המאבקים עם היריבים מבחוץ משולבים במלחמות לא פחות קשות ומסוכנות עם האויב שבפנים, והיחסים שנארגים בין הגיבורים ובין אנאנד לקונכייה מתוארים בעדינות ובתבונה בידי הסופרת ההודית עטורת הפרסים, שחיברה גם שלל רבי מכר למבוגרים. התרגום של עפרה אביגד יפהפה, שוטף וקולח כאילו עברית היא שפת המקור (מומחיות נדירה אצל מתרגמים), והנה גם פרק ראשון לטעימה. הספר ראה אור לראשונה ב-2007, וכעת יצא במהדורה חדשה עם הופעת התרגום לחלקו השני, שאין ספק שאקרא. לכל מי שאוהב את השילוב של הודו ופנטזיה, ובעיקר לבני 8-14.

"אחוות הקונכייה 1 – נושא הקונכייה" מאת צ'יטרה בורג'י דיוואקרוני (מאנגלית: עפרה אביגד, הוצ' כנרת-זמורה-ביתן, 255 עמ'), 59 ש"ח בלבד בחנות "המגדלור", במקום 86 ש"ח מחיר מלא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה