31 בינואר, 2011

נערה עם בקבוק פנינה

סדרת "פנינים" של יקב תבור עוזרת גם לאוהבי המתוק לצלוח את תפריט היינות בלי למצמץ

יש כמה טעמים נרכשים, שהאמת, לא כולם מצליחים לרכוש – גבינה כחולה, צ'ילי חריף חריף חריף, שומר, וכמובן – סוכריות סוס. וככל שזה נוגע לאלכוהול – שם בכלל ניכרת מצוקה. ולראיה חברה טובה שלנו שבכל ארוחת ערב נאלצת לעבור את השלב הלא נח בו היא מבקשת מהמלצרית לאוזני כולם "בשבילי קצת איירישקרים, עם תוספת שמנת מתוקה בצד וכוס מים גדולה". אין מצב שהיא לוגמת יין מבלי לעשות פרצוף של מעונה שלא לדבר על וויסקי וודקה שעלולים ללא ספק להרוג אותה במקום.

ופתאום, יין אחד איזן אצלה את הכול: סדרת "פנינים" המבעבעת שהשיקו השנה מחדש ביקב תבור (ופתחנו בשמחה בשבת האחרונה) – התגלתה מצד אחד כמספיק רצינית כדי לעמוד ליד הוויסקי בשולחן, ומצד שני מספיק מתוקה – כדי לעזור למתקשים לצלוח את תפריט האלכוהול המרתיע, ולהישאר רלוונטים.

הסדרה שהושקה לראשונה כבר לפני כמה בצירים, בוקבקה הפעם מחדש בעזרת פקקי שעם מיוחדים "הנעולים" בסגירה ספרדית מסורתית, הניתנת לפתיחה רק בעזרת כפית קטנה המצורפת לבקבוק – והופכת את כל העניין למסקרן ומגרה הרבה יותר. ואחרי שנזכרנו שלא אמורים להסתכל בבקבוק אלא במה שבתוכו – גילינו כי גם הרכבי הזנים התחדשו: "פנינים אדום" מורכב מ-100% ענבי קברנה סוביניון ו"פנינים לבן" מבלנד של 40% ענבי גוורצטרמינר ו-60% ענבי ויוניה. שניהם כאמור מתקתקים למדי וכשמם מלאים בבועות יפות וקטנות (semi sparkling) הודות לתהליך ייצור בתסיסה קרה (בשיטת Charmat) הגורם לאצירת בועות Co2 עדינות וקלילות, שלא רק מדגישות את הארומה של היין – אלא גם מוסיפות הרבה שמחה לכל שלוק.

לסיכום – משקה חדש מאיים להפוך למרענן הרשמי של הפתיחות בגלריות.  קאווה, מאחורייך.

סדרת היין "פנינים" של יקב תבור – 45 ש"ח (לבקבוק. טמפרטורת הגשה מומלצת: 4 מעלות. "פנינים" לבן: 10.2% אלכוהול, "פנינים" אדום: 11.7% אלכוהול)
להשיג ברשתות וחנויות היין המובחרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה