10 בספטמבר, 2015

נחמה וחצי

עטרה אופק מצילה את הילדים משעמום החג עם 2 ספרים שכל חובב מומינים חייב בספריה, ועוד ספר "ממש טוב עם ציורים גרועים" מנקודת מבט של ילד מקסים וחבורת כלבים גרגרנים

מי לא מכיר את המומינים? אם יש ביניכם כאלה, מהרו וקראו עם ילדיכם את סדרת הספרים הנפלאה של טובה ינסון, בתרגומים הישנים או בתרגום החדש והמוצלח (לא, לא להסתפק בסדרת הטלוויזיה בבקשה), ואז שובו לעיין בהמלצה על שני הספרים החדשים והמחורזים, כי הם מיועדים בעצם למי שכבר מכיר ואוהב את גיבוריהם. לכל האחרים – בטח תשמחו להעשיר את מדף המומינים שלכם בשתי היצירות המתוקות האלה, העוסקות בבדידותם או במצוקתם של יצורים קטנים ובנחמה שהם מוצאים הודות לחברים טובים ומסורים. את תרגומה של דנה כספי כבר שיבחתי בהמלצה חמה על הספר למבוגרים של ינסון, ושבחים מגיעים גם הפעם לה ולעורך צור ארליך על העברית המתנגנת ועל החריזה היפהפייה. הספר על "בימבל" מלא הפתעות חזותיות בזכות חורי "חלונות" חתוכים בכריכה ובדפים, שדרכם מציצים חלקי ציורים מלפנים ומאחור, ותורמים שפע חדווה ופליאה לחגיגה הסיפורית. תענוג לאוהבי מומינים מגיל 4-5 עד 8-9, אבל בעצם בלי הגבלת גיל.

"מי ינחם את קטנטן?" + "הספר על בימבל, מומינטרול ומאי הקטנה", כתבה וציירה: טובה ינסון (משוודית: דנה כספי, ערך: צור ארליך, הוצ' קרן וליברוס, 29 ו-26 עמ' בהתאמה, מחורזים ומנוקדים), 44 ש"ח לספר ב"המגדלור" (במקום 49 ש"ח מחיר מלא)

אין על מאי! "הספר של בימבל, מומינטרול ומאי הקטנה" - טובה ינסון

אין על מאי! "הספר של בימבל, מומינטרול ומאי הקטנה" – טובה ינסון

 

אוכל, קדימה אוכל

מה עובר לרקסי בראש? "כלב קו" - טום ווטסון

מה עובר לרקסי בראש? "כלב קו" – טום ווטסון

על הכריכה כתוב "סיפור ממש טוב עם ציורים די גרועים", וזה בהחלט נכון, כי המחבר הוא כביכול ילד ביסודי שלא יודע לצייר מי-יודע-מה, ולכן הציורים שלו בספר די פרימיטיביים, אבל הסיפור שלו באמת נחמד ביותר. גיבוריו הם כלבים שמדברים ביניהם, ובפרקים הראשונים לומדים מיהם ומהם וגם מהו הדבר שחשוב לכלב לפחות כמו בית חם וחברים טובים, ואם אתם לא יודעים מהו, התשובה היא כמובן "אוכל, אוכל, אוכל" (וכן הלאה, עד סוף השורה). בספר מנסה החבורה לסחוב המבורגרים ממשפחה שצולה אותם בפארק, ובדרך לסוף המפתיע זוכה הקורא להכיר ולהבין כל מיני דברים משעשעים על כלבים ועל אנשים. נכון, אני תרגמתי את הספר הזה, אז מה? הוא באמת מקסים, כפי שהעידו באוזניי לפחות שני ילדים שקראו אותו. לבני 6-9.

"כלב קו", כתב וצייר: טום ווטסון (מאנגלית: עטרה אופק, הוצ' כתר, 192 עמ', מנוקד) – 49 ש"ח בחנות המגדלור (במקום 54 ש"ח מחיר מלא)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה