12 באוקטובר, 2010

נושא: סיפור אהבה

הספר "טוב נגד רוח הצפון" שמתאר תחלופה של מיילים בין שני זרים הוא חומר משובח לטיסה הבאה שלכם, במובן הכי טוב של המילה

זהירות, זו איננה המלצה אנינה. אנחנו מסתכנים פה, ובאופן מודע. אבל עם עובדות קשה להתווכח, ואת הספר הזה – שעליו אנחנו מתפקעים מרוב רצון לדווח לכם – קראנו בחטף, בחצי לילה, למרות שבסך הכל רצינו לקרוא שני עמודים "של משהו" כדי להירדם בקלות. מדובר ברומן אי מיילים – פורמט שכבר נוסה בעבר ולא בהצלחה יתרה, אבל הפעם מצליח לסקרן באופן מעצבן ממש (כי באמת, אי אפשר לעזוב את הספר הזה, למרות שלכולנו יש חיים, ועבודה, ואספקה מוגבלת של שעות שינה): אֵמי שולחת מייל לכתובת שגויה. ליאוֹ עונה לה בשנינות אופיינית, והחיים של שניהם משתנים לתמיד. כמה פשוט, ככה אפשרי (ואתם הרי גולשים בעצמכם, כך שאתם יודעים עד כמה). שניהם יושבים צמודים למסכי המחשב, מחכים להבהוב של חיים, לעוד כמה פונטים של רגש, שיגיעו מהצד השני – מבלי שנפגשו מעולם. היא נשואה לאחר, הוא מיטלטל עם האקסית המיתולוגית שלו, אבל לאט ובהתמדה הם מפתחים תלות רגשית אמיתית זה בזו. יש כאן את כל החומרים לטלנובלה וירטואלית, ואולי היא באמת כזאת – אבל עם דפיקות הלב (הלגמרי אמיתיות) ועם הדחף לקרוא עוד עמוד, ועוד עמוד, ועוד אחד אחרון ודי, והיי, מה עושה פה הכריכה פתאום – עם זה, כאמור, קשה להתווכח.

עשו לעצמכם טובה – התעלמו משמו של הספר (תרגום בלתי אפשרי, וחבל), והתעלמו גם מגבוהי המצח שיסבירו לכם באריכות למה מדובר ברומן למשרתות. מבחינתנו, שלוש שעות של אסקפיזם טהור לא הולכות ברגל. אנחנו עשינו לייק.

"טוב נגד רוח הצפון" מאת דניאל גלטאואר (הוצאת כתר, תרגמה מגרמנית: דפנה עמית) – 89 ש"ח (בסטימצקי משתתף בימים אלה במבצע 1+1)
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה