22 בדצמבר, 2008

מתוק אמיתי

הספר "רביבה וסיליה - המתוקים" גרם גם לנו להיכנס למיטה מחוייכים ולחלום על אבקת סוכר ועוגיות מקרון צבעוניות. זהירות ספויילר: הסוף מתוק מתוק

אישה אחת שפגשנו פעם בנסיבות חברתיות התוודתה בפנינו שבשעות הפנאי שלה היא אוהבת "להיכנס למיטה עם שפים". די מהר הבנו שלא מדובר בפטיש חריג במיוחד, אלא בתחביב עתיר הנאה ודל קלוריות: הגברת נהגה להירדם מחייכת, תוך שהיא מעלעלת בספרי בישול של מיטב אמני המטבח בארץ ובתפוצות.

תהינו מה עלה בגורלה כשדפדפנו השבוע בעונג בספר "רביבה וסיליה – המתוקים". זהו ספר שיצא לאור לרגל חגיגות ה-20 לבית הקפה הרמת שרוני (איך שהזמן רץ, זה לא ייאמן. רק לפני רגע ישבנו שם והרגשנו הכי צעירים והופ – הזדקנו בשני עשורים). את הספר כתבה רביבה אפל (סיליה כבר אינה שותפה בקפה) יחד עם הקונדיטור שי מונטג, והוא נראה ומעוצב כמו אלבום סיכום מכובד של עשרים שנים מתוקות טעימות ואיכותיות. יש בו מתכונים למתוקים של בוקר, צהריים, אחר צהריים וערב, והוא פונה למתחילים ולמקצוענים כאחד. החל מהמקרונים הצבעוניים שעל הכריכה וכלה בסוג הנייר וסוג האות – הספר הזה הוא כולו אהבת המקצוע וכבוד למתוקים באשר הם. וככל שהמשכנו לדפדף בו הבנו, שמי שאמר ש"אין הביישן למד ואין הקפדן מלמד", כנראה לא הכיר מקרוב את הקפדן. כי מזמן לא פגשנו ספר בישול מוקפד ואסתטי כל כך, כזה שהיינו רוצים ללמוד ממנו בדיוק איך עושים מה, שלב אחרי שלב, וגם להירדם בזרועותיו, אם אפשר, כשאבקת סוכר מפדרת את קצה אפנו.

"רביבה וסיליה – המתוקים" מאת רביבה אפל ושי מונטג (הוצאת Rest, בשיתוף עם קנטור-מטרסו & יצחק) – 128 ש"ח
להשיג בכל חנויות הספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה