03 ביוני, 2013

משפחה בהפרעה

האוטוביוגרפיה הגרפית של מישל קישקה, ועוד רומן הרפתקאות עוצר נשימה לא ירדו מהידיים של עטרה אופק לרגע. יש מה לקרוא בטיסה הקרובה

חוויית הקריאה ברומאן הגראפי המפעים הזה היא כמו פגישה מענגת עם אדם רגיש ומתוק, מצחיק ועמוק, שלא לומר מוכשר בטירוף, שפורש את חייו ואת לבו לפניך בכנות, באומץ ובהומור, ודי מהר אתה פשוט מתאהב בו ונקשר למשפחתו כאילו הכרתם שנים. מישל קישקה מספר כאן בקומיקס ובמלים על חייו, מאז ילדותו בבלגיה ועד היום, בצל אב ששרד מאושוויץ. ואם נושא השואה מרתיע מישהו, מחשש לכובד וקדרות, קבלו צפירת הרגעה: הוא מטופל כאן מזווית שלא דומה לשום דבר שהכרתם. 

הרשת מלאה במידע על הספר ובראיונות עם המחבר, כך שאין לי מה להכביר פה מילים. פשוט רוצו להשיג לעצמכם עותק, ועל הדרך תקנו עוד כמה במתנה לכל מי שאתם אוהבים באמת, מגיל 12 עד 120.

"הדור השני", כתב וצייר (בשחור-לבן): מישל קישקה (הוצ' חרגול ומודן, 105 עמ') – 60 ש"ח ב"אדרבא", 62 ש"ח ב"המגדלור" (במקום 88 ש"ח מחיר מלא).

 

 

רובינזון קרוזו הצעיר

אי הילדים. "גרזן" - גארי פאולסן

 

סיפור ההישרדות הזה מתואר כל כך טוב, לאורך ולרוחב ולעומק, שקשה להאמין שלא קרה באמת. נער אמריקני מפונק ושמנמן בן שלוש-עשרה מוצא עצמו לבד במטוס קל, שטייסו חטף התקף לב, מצליח להתרסק בדרך נס לתוך אגם באזור פראי ונידח ביערות קנדה ונאלץ לשרוד שם בכוחות עצמו במשך כמעט חודשיים (בעיקר בזכות גרזן קטן), שבמהלכם הוא עובר מטמורפוזה רצינית. העלילה המרתקת מתוארת בפרטי פרטים של אירועים ותחושות, תובנות ורגשות, באמינות מופלאה, ומחזיקה את הקורא במתח עוצר נשימה עד העמוד האחרון. מומלץ לא לוותר על האפילוג הקצרצר והמשעשע, שבו מספר המחבר על התחקירים שערך לצורך הכתיבה.

הספר ראה אור לפני 20 שנה, הפך לרב-מכר וזכה בשלל פרסים, וכעת תורגם סופסוף לעברית. התרגום אמנם זועק לעריכה והגהה, מה שלרוב מפריע לי עד כדי זניחת הספר, אבל הפעם בקושי היה לי אכפת, ואם זאת לא הוכחה שמדובר בספר מעולה, אני לא יודעת מה כן. והנה טעימה מהפרק הראשון. מאחר שהגיבור הוא נער, ואין שם סקס, הספר מיועד כביכול לצעירים, אבל למעשה מדובר בספר טיסה מושלם לכל גיל, בהיותו דק: אפשר לחסל אותו במטוס בדרך לחופשה, ורק לקוות שהטייס בקו הבריאות. מומלץ בלהט לחובבי הרפתקאות וסיפורי הישרדות בני 9-90.

"גרזן", מאת גארי פאולסן (מאנגלית: דידי חנוך, הוצ' אורים, 158 עמ') – 61.20 ש"ח בבוקנט (במקום 72 ש"ח מחיר מלא).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה