16 במרץ, 2010

מר מרמלדה

יהונתן סגל מציל אותנו מבורותנו ומספק לנו גרסה יפה למקור המילה מרמלדה

אוי לבושה! עד היום לא טרחנו לברר את מקור המילה מרמלדה.
כמה מזל שהתקשרנו ליהונתן שמיד תיקן את הדורש תיקון, וגילה לנו שאמא של מרמלדה היתה לא אחרת מאשר מרי מלכת הסקוטים (תמיד חשדנו שיש לנו דם כחול), אשר בזמן שהותה בגלות בספרד, סבלה מכאב גרון מתמשך, ולפי הגרסה של יהונתן, רופא ספרדי מקומי רקח לה מרשם ייחודי, שכלל תפוזים מסביליה כתושים בתערובת דבש, מה שהתברר מיד כתרופה נפלאה ומתוקה. מרי, שהייתה כל כך נרגשת מהתוצאות של התערובת החדשה והטעימה, דרשה מיד כי ירקחו לה כמויות גדולות שייארזו בצנצנות חרס, אשר סומנו כך: "MA" (עבור Mary, שמה), "R" (עבור Regina, מלכה) ו-"Malada" (חולה, מחלה). מה קיבלתם? נכון! סיפור חמוד מאד. בכל אופן, כשחזרה המלכה לאנגליה עם צנצנות אלו, טעמו מהן אנשי החצר, וכמו כל דבר שאומץ על-ידי המלכה, זכתה מיד גם התערובת המתוקה הזו לפופולריות עצומה. כמה חבל אם כן, (הקורא מיכאל הר-סגור, הפאנץ' הזה בשבילך) שהמרמלדה לא סיפקה לגרונה של מרי המסכנה שום הגנה נגד הגרזן …
"ישנן כמובן עוד המון גרסאות למקור השם מרמלדה, אבל חשבתי שתאהבו את הסיפור הזה במיוחד, ושתתעניינו לדעת כיצד נוצרה המילה" מסכם יהונתן.
אז למרות שהנחנו כי מרמלדה דווקא מייצרת כאבי גרון ושבאיזה שהיא שפה זה אומר  "צרבת שלא ברא השטן", ולא להיפך, חייבים להודות שהסיפור פשוט מקסים, ומי שרוצה מוזמן אף לאמץ ולהפיץ אותו הלאה.

מקור המילה מרמלדה – עלינו
500 גר' מרמלדה – 8 ש"ח ב-"מרכז הממתקים", לווינסקי 45, תל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה