02 בינואר, 2011

מרחם על ילדי הגן

הילד שואל אתכם בלי הפסקה "מי זה אלוהים", ואין לכם מושג מאיפה להתחיל? לעטרה אופק יש תשובה נהדרת עבורכם

לפני כמה ימים ראיתי בפייסבוק חברה קוראת לעזרה: "הקטנה שאלה כרגע מה התפקיד של אלוהים, אבא שלה אמר שהוא לא יודע ואני לא מצאתי מלים. תשובה, מישהו?" אז נכון, יהודה עמיחי כבר ענה על זה יפה בשירו הידוע (ראו כותרת), אבל גם לי היתה תשובה בשבילה, ולמה שלא תהיה גם לכם: הספר "אז מה זה אלוהים?" עונה בדיוק על שאלות כאלה וגם על כמה אחרות, בצורה הכי נדיבה, פתוחה ומלאת אהבה שאפשר.

אלוהים של הספר הוא לא דתי בכלל וגם לא יהודי בפרט, אבל הוא בהחלט קיים, כך שאפיקורסים גמורים יכולים לדלג עליו בשקט ולחפש לילדיהם תשובות אחרות. לאבא של תמר מהספר דווקא יש תשובות יפות לא פחות מהשאלות של בתו – אם אלוהים הוא טוב (כן), אם הוא אוהב אותה (כן, כמו את כולם, כולל הילד המעצבן מהגן) ולמה הוא מרשה שיקרו דברים רעים ועצובים (לפעמים קשה להבין, אבל הכל עובר חביבי) ואפילו מה זה למות ("הנשמה שנתן לנו אלוהים עוזבת אותנו וחוזרת להיות יחד עם הנשמה הגדולה, העצומה, שהיא האלוהים").

נדמה לי שאילו קראו לי את הספר הזה בגיל הגן, שבו התחלתי לפחד מהמוות (בינתיים זה כמעט עבר לי) ולשאול שאלות (זה עדיין לא), הייתי די נרגעת. כמו אלוהים, גם הציורים בספר אבסטרקטיים למדי, ומתארים יפה את התשובות של אבא בצבעים ובצורות אמורפיות, ומתחת לכל ציור רק משפט או שניים, וזה מספיק לגמרי. אל חשש: הורים פמיניסטיים יכולים לקרוא הכל בלשון נקבה ולהסביר מה זאת אלוהימה, ועדיין זה יהיה אחלה.

הספר "אז מה זה אלוהים?" מאת גיל דלסקי (ציירה: דבי וינשטיין, הוצאת גפן, 35 עמ', מנוקד, לבני 4-7) – 60 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים, או באתר ההוצאה (גם באנגלית); וכן בהזמנה טלפונית מבית ההוצאה בירושלים, טל': 02-5380247, פקס: 02-5388423

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה