08 בדצמבר, 2019

מציאות נושכת

דניאל ספן, מאלף כלבים מלידה, הוא הכתובת לכל מי ששוקל אימוץ, סובל מכלב אלפא דומיננטי מדי ואפילו דוג-פוביסטיים מובהקים. טלפון אחד וכולם מאולפים מאושר, עד הזנב

חברה טובה עשתה את הצעד הבא באג'נדת החלומות שלנו ובלי להסס יותר – אימצה כלבה. עד כאן מקסים ומעורר השראה. אממה, כעבור שבועיים של קראש מטורף התגלה שאחד מבני הבית אלרגי במובן הנפשי ללאסי, שהמצב בלתי, וזה או-או. רגע לפני שהוכרע למסור את אבא למשפחת אומנה, הבריקה החברה והשיגה את הטלפון של דניאל ספן המקסים (אבל ממש!), הלא הוא רב-החובל הראשי בחברה שפתח לאילוף כלבים בכלל וחינוך גורים בפרט – שהצליח לגרום לכולם לבסוף לכשכש מאושר. הכירו את אלוף האילופים.

כבן לאב חובב כלבים מושבע, שהחזיק לפחות 3 בבית, דניאל גדל מילדות עם כשרון טבעי לאילוף. לאחר השירות הצבאי, למד ב"וינגייט" במשך שנה אילוף מקצועי ובהמשך העמיק והצטרף אל "היחידה לאילוף כלבים" – חברה שמאלפת למטרות הגנה ושמירה, אך מציעה גם לימודי חינוך גורים ומשמעת. אחרי 3 שנים, החליט לפתוח עסק עצמאי משלו והקים את "טריינדוג – המרכז הישראלי לחינוך גורים" ברמת השרון, עם עוד 2 מאלפים ומאלפת. מאז, כבר 18 שנים שהוא מעניק לכל בית ומשפחה ליווי מקצועי לאורך כל דרך האימוץ: החל מהמלצות ראשוניות כמו איזה גזע כדאי ומתאים למשפחה / לגודל הבית / ללו"ז שלכם; דרך ימי ההסתגלות של הגור או הכלב הבוגר בבית; ועד פתירת בעיות התנהגותיות מושרשות, מאלו שכבר כמעט השלמתם איתן ("כן, אין מה לעשות, צ'ומפי אוהב לנשנש את החזיות של חווה…").

זה אומר שאם התחלתם לפזול לכיוון, או שהילדים כבר קבעו עובדה ואימצו גור מהשכנה שהמליטה; אם החלטתם שהכלב שלכם פתאום זקוק לכלב משלו; אם נוצרה בבית חלילה דילמה של למסור או לחדול; אם אתם סובלים מפוביה קיומית מכלבים או סתם רוצים ללמוד יותר מלנבוח עליהם "רגלי" ו"ארצה" – אתם מוזמנים לקבוע עם דניאל והצוות מפגש אבחון (במרכז או בביתכם), לאחריו תעברו סדרת אימונים (בת 6-7 מפגשים בערך) – כולל טיולים בחוץ ולמידת כל סביבת הגירויים של הכלב – שיכניסו הביתה שמחה חדשה, שלווה ובטחון רב בצעד שעשיתם, ובאופן הכי נכון וטוב לשני הצדדים. דניאל מספר שלעיתים קורה כי הכלב שאומץ כלל אינו מתאים לבית (נניח – גור אנרגטי וצעיר לא יסתדר עם רווק הייטקיסטי שחוזר בחצות); אבל את מרבית הבעיות ניתן לפתור בקלות ולהגיע לרמת אילוף גבוהה, בתנאי שכל בני הבית נוכחים ומשתפים פעולה עם ההנחיות. ילדים שתמיד חלמו לעסוק בתחום – מוזמנים אפילו להצטרף לחוג "המאלף הצעיר" שפתחו במרכז, שם ניתן ללמוד מלוחשי כלבים אמיתיים ולהתאמן עם הכלב שלכם או של הצוות.  

הרימו טלפון, קבעו פגישת ייעוץ והכרות עם רקסי / ליידי / בוני / לאקי / מורדי שלכם – ותראו איך פתאום כל האו – הופך לוואו. התאלפנו.

אילוף כלבים – 260 ש"ח למפגש (45 דק', בין השעות 09:00-21:00); חוג "המאלף הצעיר" – 250 ש"ח לחודש (שיעור בשבוע, לגילאי 6-12, לא רק לבעלי כלבים)
"טריינדוג – המרכז הישראלי לחינוך גורים", לפגישת ייעוץ חינם, טל': 1700-700-385; דרושות/ים מאלפות/ים לצוות, פרטים בטל': 052.8814437 (דניאל)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה