23 באוגוסט, 2010

מפית קרושֶה ומאפה

מאפיית מרגוזה הממוקמת בשוק הפשפשים היא תחנת חובה לחובבי העתיקות והפחמימות

כמה אנחנו אוהבים את שוק הפשפשים. אנחנו כל כך אוהבים אותו שלא מפריע לנו להסתובב שם גם ביום קיץ רותח וגם ביום חורף סגרירי. העיקר שנוכל למשש עם האצבעות את שלל הפריטים שמחכים רק לנו ולקחת הביתה איזה שולחן קפה, שטיח, כרית, גוף תאורה וכמה תקליטים של בילי הולידיי. ולאחרונה יש לנו התמכרות חדשה במתחם.

הקונדיטוריה (או המאפיה) "מרגוזה", היא ללא ספק אי הפחמימות שלנו בתוך ים העתיקות. מדובר במקום בעל ניחוח צרפתי בבעלותם של שלושה קונדיטורים שמתמחים באפיית לחמי שיאור ושאר מטעמים (קרואסונים, פוקאצ'ות, מגוון עוגות ועוגיות ומאפים מלוחים אחרים). אנחנו טעמנו מהסנדוויצ'ים הבריאותיים שלהם: אחד עם קרם עדשים שהיה מעניין וממלא ואחד עם סלט טונה שהיה קליל וטעים. הסנדוויצ'ים מוגשים בלחם מקמח מלא שנאפה במקום, ומגיעים עם סלט קטן.

אחר כך נגסנו באחד הצ'ופרים המיוחדים של "מרגוזה" – שוקט. זוהי פחזנית אוורירית שאין בה מילוי, אבל היא מצופה בגבישי סוכר מבריקים (אחותו הקטנה והשובבה של הבריוש, אם תרצו). בסופי השבוע תמצאו שם כל מיני מאפים מיוחדים שאפשר לקחת הביתה, אנחנו למשל, אספנו טארט תפוחים סגור מבצק עלים, שעשה עבודה נהדרת.

וכך, עם אצבעות מקושטות בגרגרי סוכר, חזרנו למשש אהילים, כורסאות והדומים כאילו אין לנו חובות ומטלות למלא בהן את אחר הצהריים.

 

סנדוויץ'- 36 ש"ח, שוקט – 3 ש"ח ליחידה, טארט תפוחים – 80 ש"ח
להשיג ב-"מרגוזה – מאפייה משפחתית", מרגוזה 24, שוק הפשפשים, יפו, ראשון עד חמישי 7:00 – 19:30, שישי 7:00 – 16:30
לעמוד הפייסבוק לחצו כאן

[PSGallery=1kt07965u0]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה