07 בספטמבר, 2011

מעשיה מבורכת

בחנות "מעשיה" ביפו תוכלו לרכוש עיצובים מופלאים ועל הדרך לקדם אג'נדות וקהילות יוצרות (בלי טיפת ציניות וקלישאות מיותרות)

בזמן האחרון אי אפשר לקנות פלאפל בלי אג'נדה, ואפילו לא סביח בלי פרופגנדה, והאמת היא שמתחיל להתלוות לזה טעם לוואי מוזר במקצת. יש לנו תחושה שמישהו עלה על המניפולציה הרגשית (והשיווקית) והחליט שמעתה, יש להדביק לכל מוצר אוכלוסיה מוחלשת משלו. ולא שאנחנו נגד העיקרון – לגמרי נהפוך הוא. אבל אנחנו מתרעמים על המקומות שבהם נעשה בכוונה הטובה הזאת שימוש לרעה, שלפעמים הוא סתם חסר ביסוס ולפעמים ממש נצלני. במילים אחרות: שימו לב טוב-טוב – בהנחה שאתם מעדיפים לרכוש מוצרים או שירותים מאותן אוכלוסיות שזקוקות לתמיכה או להעצמה – ואל תתנו לאמירה כמו "בשיתוף בעלי מוגבלויות" להפוך לקלישאה שיווקית צינית ריקה מתוכן.

מקום שבטוח למצוא בו דברים יפהפיים, שאכן מקדמים אג'נדות חשובות, הוא "מעשיה" בשוק הפשפשים: חנות שהיא פרוייקט מיוחד, של פועה וניר ממסעדת "פועה", שבחרו לשלב בו קהילות יוצרות מסוגים שונים, ולהציב בחזית את יצירותיהן. מצאנו שם אינסוף מתנות שוות להפליא, כמו לוח שנה עם צילומי שחור-לבן מתוך "שירת האגם הגווע", ספרו המיתולוגי של הצלם פטר מירום (זכויות: בוקי בועז),  שנוצר בשיתוף "אנוש",  וקולקציית בגדים משגעים מבד פיקה, שמהשאריות שלו יצרו קשישים מקיבוץ העוגן קולקציה מתוקה של בובות רכות, וספרי סקיצה נהדרים עם כריכות אמיתיות של ספרים-של-פעם, שמשובצים בהם איורים שנעשו בשיתוף בית אורי – מעון אנתרופוסופי לחינוך מיוחד, וגם סלסלות סרוגות מרצועות טריקו, שיוצרות נשים מאריתריאה, וכוכבי כסף מבריקים – עבודות יד של נשים נפאליות, ועוד ועוד.

כל שכיית חמדה שתמצאו ב"מעשייה" נוצרה בתשומת לב ובאהבה, כך שאתם יכולים – באמת ובתמים – לתת למי שיקר ללבכם את המתנה המתאימה, כשבצידה אמירה חברתית משמעותית. אנחנו רכשנו כוכב נפאלי זורח, מעטיפות ממוחזרות של סוכריות, שמקשט עכשיו את מיטתו של תינוק חדש במיוחד, ובקרוב נשוב לשם כדי לרכוש את מחברת הסקיצות שמתהדרת בכריכה של הספר הקלאסי "איך להיות האישה החושנית". מה לעשות, יש אג'נדות שלא מצליחות לצאת לנו מהראש.

יומנים יומיים בכריכת בד פיקה – 48 ש"ח, קולקציית בגדי פיקה – מ-68 ש"ח (לכובע) ועד 320 ש"ח (לקפוצ'ון דו-צדדי), בובות רכות מפיקה – 18-98 ש"ח, לוח שנה של צילומי פטר מירום – 86 ש"ח, ספרי סקיצות – 68-108 ש"ח, סלסילות טריקו – 80-350 ש"ח.
"מעשיה", רבי יוחנן 3 (שוק הפשפשים), יפו, טל': 03-5187358. פתוח בימים א'-ה' 10:00-19:00 יום ו' 10:00-16:00.

 

 

מהר לפני שסוכן הביטוח שולח לכם חדש. לוחות השנה היפים של פטר מירום

 

 

געגועים לפיקניק. שמלות ובגדי פיקה ב"מעשיה"

 

 

שמונצעס? מצאנו לכם בית חדש. קערות מבדי טריקו ב"מעשיה"

 


[PSGallery=7t45v8sq7o]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה