08 במאי, 2012

מעשה בחמישה סמארטפונים

אפליקציית מגע אינטראקטיביות של כל ספרי הילדות האהובים - הופכת את הנסיעה לסבים לקאלסיקה אמיתית

לא מזמן שמענו באיזו תכנית בדיחה מצחיקה עם פאנץ' קצת עצוב, בה אמא מתעקשת להבהיר לילדתה ש"לא, מותק, לא הורדתי אותך. ילדתי אותך!" (באנגלית זה נשמע יותר טוב: downloaded מול born). אבל ככה זה, ואין מה להילחם בעובדה שילדינו נולדו עם עכבר ביד, אוזניית בלוטות' באוזן ותחושה שהעולם כולו הוא מסך מגע אחד גדול, הושט היד וגע בו.

לכן, למרות שברגע הראשון הצטערנו על חסרונם של דפים וניחוח של דפוס, שמחנו להכיר את האפליקציות המקסימות של touchoo (טאצ'ו) באתר "ספריית אצבעונית": הם מציעים לרכישה מבחר קטן ואיכותי מאד של קלאסיקות לילדים, שהפכו תחת ידיהם לאפליקציות משגעות שניתן להוריד לטאבלטים ולסמארטפונים. הספרים מופיעים עם דפדוף מונפש והתרחשויות דינאמיות שמקימות את הסיפור ודמויותיו לתחייה בכל נגיעה, וכוללים גם משחקי בונוס שיעבירו נסיעה לסבתא בכיף, קריינות חדשה ורעננה (של רמי ברוך, גליה ירון ואחרים), מוזיקה ושירה עם לחנים מאת דייויד ברוזה ואנימציה מושקעת במיוחד. מצאנו שם את 'מעשה בחמישה בלונים', 'דירה להשכיר', 'תירס חם', 'גלגלים', 'ברכבת יושבת ארנבת', 'הבית של יעל', 'אצבעונית', 'שמוליקיפוד', 'בוקר בהיר אחד', 'פרפר נחמד' ועוד. אם ברגע הראשון היינו חשדניים (מה, עוד ספר שמנסה לעשות עלייה לאייפד?), תוך שניות עלינו על הערך המוסף ולא הפסקנו ללחוץ, להזיז, לשחק, לשיר ולהסתער על שעת סיפור מזווית אחרת לגמרי.

ככה זה כשדו-מימד הופך לתלת מימד, וילד שכבר דיקלם בעייפות את "פלוטו כלבלב מקיבוץ מגידו", מגלה ומתאהב בסיפור מחדש. ויש עוד פיצ'ר מרגש: את הקריינות המותאמת לכל סיפור ניתן להקליט מחדש עם הקולות של אבא, אמא, הדודה מאמריקה, או של הילד המדקלם בעצמו, ועל זה ינבח בקול אפילו הכלב הקיבוצניק: האו אקסייטינג!

"ספריית אצבעונית – סיפורים לכף היד" – ספרי ילדים אינטראקטיביים מבית טאצ'ו – 2.99 דולר לספר
לפרטים ולרכישה – www.touchoo.co.il
, לסרטון  שמציג את האפליקציות – לחצו כאן

שעת סיפור, דור שלוש. מתוך "גלגלים" באפליקציה של "אצבעונית"

 

 

 

 

חיים חדשים במגדל. מתוך "דירה להשכיר" של "אצבעונית"

 

 

נאים השכנים בעינינו. מתוך "דירה להשכיר" של "אצבעונית"

 

 

תנו לאצבעות ללכת במקומכם. מתוך "הבית של יעל" מספריית "אצבעונית"

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה