17 בנובמבר, 2009

(מ)עלים במשקל

בצק העלים של מאפיית "לחמים" הוא אולי הסוד הכי חמאתי ומושחת בעיר, שהופך כל מתכון בינוני למאפה פאר כזה - שיכול להצדיק תוכנית בישול בכיכובו

זה זמן מה שחרושת השמועות והלחשושים סביבנו מסרבת לגווע. בהתחלה הגיעה הבשורה מפי יודעי דבר: קומץ המקצוענים המעצבנים שהמטבח הביתי שלהם נראה כמו אתר צילומים של תכניות בישול, כולל מקרר יינות ומיקסר בוהק שיודע גם לשאוב אבק. אחר כך חזרו על כך בעקשנות גם בשלנים מן השורה. אבל כשהגיעה לאוזנינו אותה השמועה מפיה של מארחת קורנת, שעד כה נהגה לזייף ולקנות הכל מוכן, נשברנו. לשמועות, כידוע, יש בדרך כלל בסיס – וכשהבסיס הוא חמאה, חמאתית וטעימה באופן מושחת ובלתי-דיאטתי בעליל, גם אנשים חזקים כמונו מוותרים על העקרונות שלהם.

ובכן, הכחישו ששמעתם את זה מאיתנו, אבל בצק העלים של אורי שפט ממאפיית "לחמים" מבוסס על מתכון סודי ובלעדי למאפייה. מייצרים אותו מדי יום ומוכרים בגלילים קפואים למסעדות וללקוחות מביני-עניין, שלוקחים אותו הביתה ועושים ממנו מטעמים מטורפים. אנחנו, למשל, שמעולם בעבר לא התעסקנו עם בצק עלים (עניין של התנגדות נמרצת לשומן טראנס) – השקענו בו את מיטב כספנו, ואז רידדנו אותו קלות, פיזרנו גבינת פטה ופלפלים קלויים של דולי מקזבלנקה (זאת לא הדודה שלנו, למרבה הצער, אלא שם של מותג) – סגרנו רולדה, מרחנו בביצה ושומשום, דחפנו לתנור ועילפנו עשרה אורחים בבת אחת. מאז אנחנו בגדר אגדה בקרב חברינו שעדיין לא מאמינים איך מיצורים שמצליחים לפשל חביתה הפכנו לאלופים במאפים. אנחנו בינתיים מחרישים.

גליל בצק עלים על בסיס חמאה – 42 ש"ח לק"ג (גם בהזמנה טלפונית)
להשיג ב"לחמים", החשמונאים 99, תל אביב, טל': 03-5618111, www.lehamim.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה