30 בינואר, 2012

מספר חזק

מסעדת "44" בנחלת בנימין התגלתה כמקום מפלט מדהים מהבית והכירבולית

בערבים הקפואים שפקדו את אזורנו לאחרונה, כשאנחנו בקושי יוצאים מהבית, שמנו לב שעוד פחות מזה – יש לנו חשק לחזור אליו. משהו בחלונות המטופטפים, הרצפה הקפואה והרדיאטור שמקפיץ את כל הפאזים והפיוזים – פשוט לא עושה לנו את זה. וכיוון שאנחנו ממש לא חייבים להיסגר בווילה שלנו, עם כל הדיירים הקטנים שבה (פחחח, לחלקם אפילו לא היינו מסמסים!) החלטנו לזמן לחדר האח הגדול והקטן את הבייביסיטר, ולהדיח את עצמנו מיד מהבית, לכל בר או מסעדה שיעמדו במשימת התקציב שלנו.

כך התגלגלנו במקרה למסעדת "ארבעים וארבע", בנחלת בנימין בתל אביב. אסנת הופמן, השפית הראשית, שפתחה את המקום הסקסי והאינטימי הזה לפני שבעה חודשים, מציעה מטבח שמשלב טעמים אסייתים אקזוטיים, החל מאינדונזיה ועד וויאטנם, עם נגיעות מהמטבח האיטלקי (שבאמת תמיד כיף לגעת בו). ישבנו על הבר, שיננו את התפריט הרשום ידנית על הקיר ממול (שמתחלף בהתאם לחומרי הגלם הנקנים מדי יום למסעדה) עד שהתחשק לנו כמעט להזמין את כולו. בזמן שהתלבטנו, כבר הופיע מולנו לחם טרי עם מטבל איולי ירוק וטעים, יין אדום ושתיה קלה. ממנות הפתיחה החלטנו לחלוק מרק בוטנים אינדונזי מעולה עם ג'ינג'ר וירקות שורש (39 ש"ח של בריאות), פלוס מנת ביניים מופלאה של ריזוטו כרובית עם בייקון קריספי ופרמז'ן (49 ש"ח). בהמשך הזמנו יחד מנת נתח קצבים מרשימה, שהערב קושטה בעגבניות שרי, שום וחלב קוקוס (96 ש"ח), וחוסלה בלי לחשוב פעמיים.

לקינוח בחרנו במנת תותים אלוהית, עם גבינת מסקרפונה ורוטב בלסמי מצומצם (30 ש"ח), וקיבלנו גם שני צ'ייסרים של משקה הבית, הנושא את שם המסעדה וההסבר: בקדמת המסעדה תוכלו לראות צנצנות (בתמונה למעלה) בהן בסיס של משקה מפרובנס המושרה עם 44 פולי קפה, 44 קוביות סוכר, וודקה ותפוזים שלמים – במשך 44 ימים. חזרנו הביתה מדושנים, בדקנו שכולם ישנים וסימנו לעצמנו (ולבייביסיטר) ביומן לחזור כשהצנצנת הבאה תפתח.

מסעדת "ארבעים וארבע" – נחלת בנימין 29, תל אביב, טל': 03-5664087
שעות פתיחה – ראשון-שישי מ-18:00 ועד אחרון הלקוחות.

 

יחוסל בעוד 3, 2, 1. מנת נתח קצבים של "ארבעים וארבע"



ללקק את התות, והצלחת. מנת תותים ומסקרפונה של "ארבעים וארבע"



הכתובת רשומה על הקיר. התפריט המתחלף של "ארבעים וארבע"


 

 

 

 

 

 

[PSGallery=a1g8e038vj]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה