25 בינואר, 2011

מספר ושר

עטרה אופק מדווחת: עפר קניספל הוא תכנית אמנותית מנצחת לערבים חגיגיים (שרוצים להיות שמחים ומהנים)

חברה יקרה החליפה קידומת, ולרגל המאורע התחילו החברות המשותפות לרקום מזימות לערב חגיגי – ארוחה מושקעת, מתנות, ומה עם תכנית אמנותית? מישהי הציעה להזמין מרצה שיספר על פילוסופיות מהמזרח הרחוק, אבל האחרות הטילו וטו: ביומולדת של החלפת קידומת מ-4 ומעלה, תכנית אמנותית צריכה לספק ריגוש עסיסי בלב וחיוך גדול, ולא #@*$& מוח ופיהוק קטן. התחלנו לשבור את הראש ולהזעיק חברים טלפוניים, ופתאום אחת מאתנו נזכרה: קניספל! מי שמכיר את מפעלות עפר קניספל, תסריטאי קומי (החרצופים, יצפאן, החיים זה לא הכל ועוד) וסופר משעשע בטירוף (האזרח י' ועוד), יופתע אולי כמוני לגלות שהבנאדם התחיל להתבטא גם בליווי גיטרה, שאיתה הוא מסתובב ומספר ושר בכל מקום שמזמינים אותו, מה גם שכרגע הוא מתעקש לא לגבות על זה שכר, אלא שהאורחים יתרמו איש כאשר ידבנו לבו לעמותת "כמונו" למען ילדים אוטיסטים, שהוקמה לא מכבר וזו דרכו של קניספל לסייע לה בראשית דרכה.

ובכן מצאנו את הבחור בפייסבוק (אלא מה), שאלנו האומנם ובתשובה קיבלנו בין השאר דף שאומר כך: "עפר קניספל, תסריטאי ואב לארבעה. מזה 20 שנה כותב לטלוויזיה, כותב ספרים וכותב בכל מקום לכל אחד, כל עוד הוא מוכן לשלם יפה. לאחרונה בחר קניספל ללטף את הציבור בדרך נוספת: חגר את הגיטרה שכבר חשבה שלא תראה אור יום, צרר כמה שירים שכתב בעצמו (וגם גנב מאחרים שכתבו בעצמם), כמה סיפורים שכולם אמת (רק אדם חלש ירשה לעצמו להפסיד את סיפור פגישתו של קניספל עם פול מקרתני, שהפכה לחברות מרגשת) ובעיקר רוח טובה ואופטימית, כרוצה לומר – חבריא, אנחנו ממש בסוף, אז עד שמגיע הטיל, בואו ניהנה".

לא יודעת מה איתכם, אנחנו השתכנענו, מה גם שהאמן הסכים להצפין בהתראה של שבוע ליישוב מרוחק. לא הצטערנו: הבחור הגיע בול בזמן, כולל מיקרופון ומגבר שהתבררו כמיותרים בסלון החמים של המארחת, שבו הסבו 15 נשים שמחות וטובות לב, ובמשך כשעה וחצי הצחיק, ריגש, ריתק ואפילו הדמיע חלק מאיתנו. השירים לא כולם קלים לעיכול, אבל קניספל מחלק שירונים (לקהל מבוגר מומלץ להצטייד במשקפי קריאה) כדי להקל על הקליטה ומגיש רסיטל אישי צנוע אך חושפני (השיר הפותח, למשל, נקרא "אני בינוני"), לעתים רומנטי ולירי, לעתים נוקב ובוטה ובדרך כלל קורע מצחוק, וכל ההבטחות מהדף מתקיימות בו אחת לאחת. מומלץ להזדרז ולהזמין אותו לאירועים ביתיים לפני שיפרוץ לקהל הרחב ויגבה את השכר שמגיע לו, מה עוד שבנוסף להנאה, זו תהיה דרככם הנדיבה לתרום לעמותת "כמונו". מהרו פן תאחרו.

עפר קניספל והגיטרה – הזמנות במייל kofer1@actcom.co.il או בטל': 052-8364036

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה