03 ביוני, 2010

מסלולים לשפיות זמנית – היום השישי

עופר שני חושף את המרכיבים החיוניים להכנת יום שישי מושלם. מסלול שמתחיל ביפו ונגמר אצלכם בבית

אפתח בהתנצלות: אין לנו ילדים. וזה נכון – שנכון לעכשיו – אנו אדונים לעצמנו, יכולים להסתובב חופשי במרחב האורבני, כמעט בלי מגבלות, מחוייבים למצב רוחנו המרומם בלבד.
מסיבות רבות, שזה לא המקום למנותן – יום שישי הפך ליום האהוב עלינו בשבוע. ההתרגשות לקראת בואו מתחילה בחמישי בבוקר, ובחמישי בלילה היא הופכת לחרדה קלה ששישי ינוצל כמו שצריך, כי אחריו כבר שבת, והשבת מסמנת המתנה של שבוע שלם לשובו המיוחל. וכך, אחרי שנים של ניסוי וטעיה, פותחה לה הנוסחא המושלמת שלנו לבילוי בימי שישי. הפורמולה הזו הפכה לקדושה כל כך שרק אסון טבע, נסיעה לחו"ל או יום כיפור יגרמו לנו להפר אותה. הנה היא:

1. 10:00 בבוקר: פותחים את היום בבריכה. זה מדהים איך שחייה של חצי שעה עוזרת במיגור חטאי חמישי בלילה. השחייה היא כלי מצוין להתאוששות מצפונית, היא משטיחה את הבטן ומטשטשת עקבות של גרגרנות מתמשכת. חצי שעה במים (60% חתירה, 40% גב), חצי שעה נוספת בשמש עם קפה ומוסף כלכליסט, ויאללה, למקלחת. צריך להזדרז כי יש פקקים בדרך ליפו.

 

 

2. אם פעם היו תהיות איפה נאכל צהריים, בשנה האחרונה הן נעלמו, כשד"ר שקשוקה מיפו החל להגיש את השווארמה המושלמת שלו. המלצתנו: לא להתפתות להזמין שקשוקה או מפרום, אלא להיצמד למה שייכתב בשורות הבאות, זה יוביל אתכם להנאה מושלמת ולארוחה מדויקת. יש להזמין חצי מנת שווארמה. ואחריה חצי מנה נוספת. כל חצי מנה כוללת בתוכה רוטב אדום חריף, פטרוזיליה ובצל. אין צורך בטחינה ואין צורך בסלטים ליד. חצי מנה נוספת היא לא מילה גסה (הרי שחינו בבוקר). מצאנו שהמשקה המושלם לליווי הפלא הממכר הזה הוא בקבוק של מירנדה (לשעבר קינלי) עם כוס מלאה בקרח. נסו ולא תצטערו. הערה חשובה: השווארמה מוגשת בימי שישי בלבד והיא הכי טעימה בשעות המוקדמות של הצהריים (אזור 12:00).

3. כדי למנוע הירדמות מיידית, נכנסים למסעדה הסמוכה, יועזר בר יין, ושותים אספרסו על הבר. לפעמים האספרסו מוחלף בכוס יין לבן, תלוי בשעה ובהרכב האנשים. חמש הדקות בחלל הצונן של יועזר שוות את שלושים השקלים.

 

4. מגיעים הביתה, מתיישבים על הספה ומדליקים את הטלוויזיה. קשה לדמיין משהו מענג יותר מצפייה בשני פרקי הסיום של LOST. אפשר להחליף את LOST בכל סדרת איכות אחרת, וכן, החשבון החודשי שלנו מחברת HOT נע סביב 450-500 שקלים.

 

5. השעה כבר חמש בערב, מכבים את הטלוויזיה ומנמנמים לצד החתול מנו בין שעה לשעתיים. הבהייה בחתול גורמת להבין שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד במדעי-ההנאה.

 

6. שבע בערב: יוצאים לכיוון הרצליה, עוד ארוחת שישי משפחתית אצל ההורים. יין, אבא עורך קידוש, אני מצלם, אין כמו האוכל של אמא.

 

ד"ר שקשוקה, בית אשל 3, תל אביב-יפו, טל': 03-5180794

יועזר בר יין, יועזר 2, כיכר השעון, תל אביב-יפו, טל': 03-6839115

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה