10 בפברואר, 2011

מסלולים לשפיות זמנית – בעקבות החמין

עופר שני חושב שזה סופי: חמין יציל את העולם

אין זה מסלול כמו הקודמים כי הוא אינו עוסק בנקודות ציון גיאוגרפיות. מאידך, נקודות הציון המובאות פה עוסקות בעובדות ותחושות שעשויות לתרום לשפיות הזמנית:

1. את הספר "חמין" של שרי אנסקי קיבלתי כבר בסתיו 2008. נהגתי לדפדף בו רבות אך מעולם לא קפצתי למים והכנתי חמין בעצמי. תמיד זה הרגיש מסובך ונתפס כטריטוריה המוקדשת לאמא.

2. עד לאותה שבת בצהריים כשהוזמנו לחמין. שבוע לפני – הגוף כבר נרגש. ההתכנסות של החברים מזכירה מפגש של כאלה שנלחמו ביחד, לפני שנים. מתקין החמין הוא מפקד האירוע. וזוהי סגולתו הראשונה של החמין: קירוב לבבות.

3. סגולה שניה של החמין: שיפור חיי הזוגיות. היערכות מדוקדקת בתחומי הקניות וההכנות המוקדמות היא קרקע טובה לזמן איכות ולעבודת צוות זוגית. בתמונה: חיתוך כמויות מסחריות של בצל.

4. הספר "חמין" של שרי אנסקי הנו ספר חובה ומומלץ שהוא יהיה צמוד אליך לאורך כל הכנת החמין. מבין כל מה שיש שם, אנחנו תמיד עושים את מה שהיא קוראת "החמין הירושלמי שלי".

5. שישי, 15:00. והנה המתכון בזריזות:

–    מטגנים את הבשר שקניתם (כתף, שריר או אונטר-ריב וכמובן עצמות עם מוח) עד שהוא משחים ונסגר. עושים את זה עם קצת שמן זית בסיר יצוק ומדהים של "לה-קרוסט" (טולמנ'ס) או "לה קוקוט" (הביטאט) או אחר.
–    מוציאים את הבשר ומניחים בצד. מתחילים לטגן בצל פרוס דק באותו הסיר עם עוד קצת שמן, על אש קטנה. ממש מזגגים אותו על ידי ערבוב עדין בכף עץ כעשרים דקות. הוא זה שיגרום לחמין לשדר זיכרון של מתיקות.
–    מוסיפים לסיר שעועית לבנה שהושרתה במים 24 שעות לפני. מוסיפים מלח ופלפל.
–    מחדירים את הבשר והעצמות לתחתית הסיר מבעד לשעועית והבצל. עוד פלפל. מכסים במים, מביאים לרתיחה ומוציאים קצף.
–    אנחנו לא שמים קישקע, למרות שכדאי.
–    מניחים מעל התבשיל שקית אורז (חיתול טטרה שבתוכו אורז, בצל מטוגן, שמן זית, פטרוזיליה וכוסברה קצוצים, מלח ופלפל), תפוחי אדמה, קציצות לחם (מדהימות, שמטגנים לפני), ביצים, ולא תאמינו, אנחנו מוסיפים גם 2-3 ג'חנונים מלמעלה.
–    מכסים במים רותחים כמעט עד הסוף ומבשלים באווירת ביעבוע 20 דקות. מכניסים לתנור בטמפרטורה של 80-90 מעלות. עד למחרת באזור 12 בצהריים.
–    מציצים לתוך הסיר מעת לעת, מרגישים את הדופק שלו. זה הכי קרוב שהרגשתי עד כה ללידה.

6. מושלמיניו.

הספר "חמין" מאת שרי אנסקי (צילומים: אלכס ליבק, בהוצאת כתר, 180 עמ') – 101-119 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או בחנויות הספרים המקוונות (לרכישת הספר בבוקנט).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה