23 בינואר, 2011

מנדלה מוכרת ספרים

חוברת לצביעת מנדלות הצילה אותנו מעצמנו

לפני כמה ימים נקלענו לשיחת-מעלית מנומסת עם זוג השכנים שגרים ממול המשרד. איכשהו התגלגלנו לדבר על טלוויזיה, והשכנה תלתה בבעלה מבט מאשים ואמרה "אם זה היה תלוי בו, הוא היה יושב מולה כל היום". הוא, מצידו, עבר מיד למגננה ואמר "ואם זה היה תלוי בה, היא היתה נרשמת לשבע-עשרה סדנאות יצירה בשבוע". שניהם תלו בנו מבט שואל, אפשר היה ממש להרגיש את קירות המעלית הולכים ונסגרים עלינו, ואם לא היינו מגיעים לקומת קרקע ממש באותה הדקה, מי יודע איך היינו נחלצים מהמבוכה. ברור שנמלטנו משם בזמן שיא (התירוץ המושלם: שקית זבל מטפטפת).

טלי כהן-צדק, מעצבת גרפית מחוננת ואם לשלושה שגרה ביודפת שבגליל, מצאה דרך בלתי רגילה להעסיק ילדים (ומבוגרים) למשך שעות, בלי שום עזרים אלקטרוניים. היא עיצבה במו ידיה ספר מנדלות מקסים לצביעה עצמית, ומספרים שמי שמתחיל לא יכול להפסיק (כולל אבות שהתמכרו לעניין, ומנכ"לים שרגילים לשרבט תוך כדי שיחות טלפון, ועברו למלא מנדלות). המנדלות, ככה לידע כללי, הם ציורים מדיטטיביים שמקורם במנזרי הודו וטיבט ('מנדלה' פירושה 'בתוך המהות') והם מבוססים על עקרון ההתפתחות המעגלית תוך כדי תנועה, צבעוניות, הרמוניה וסימטריה. צביעת הצורות משרה שלווה, משפרת את הריכוז והקשב ועוזרת להגיע לאיזון פנימי (וחוץ מכל אלה, זה פשוט כיף לא נורמלי). המנדלות המקוריות שעיצבה כהן-צדק מודפסות על נייר עבה ותליש, כך שאת התוצאה הצבעונית הסופית אפשר למסגר ולתלות. הכריכה הקשה הופכת את הספר לא רק למתנה האולטימטיבית, אלא גם ליופי של עיסוק בנסיעות ארוכות. הורים שקנו ממנה לאחרונה ספר מנדלות סיפרו שהילדים "פשוט נעלמו לשעות" כשגילו את המשחק החדש, שאין בו ולו בטרייה אחת לרפואה, וכל כולו תמימות, דמיון ושקט. ואם זה לא נס חינוכי ואסתטי, מי ייתן ונהפוך לנזיר טיבטי.

ספרי מנדלות לצביעה עצמית בעיצוב טלי כהן-צדק – ספר גדול (30 ציורים) – 79 ש"ח, ספר לילדים (20 ציורים) – 59 ש"ח, משלוח בדואר רשום (יוצא לדרך ביום ההזמנה) – חינם.
להשיג אצל טלי בטל': 077-4466774 (ניתן לשלם באשראי) או במייל: tally.cohentzedek@gmail.com.
רשימת חנויות ברחבי הארץ מתעדכנת בדף הפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה