13 בינואר, 2013

מנגבים עם שחר

אין כמו חומוס בשביל הרעב של הבוקר. יצאנו לסיבוב ותפסנו שתי חומוסיות מעולות בפיתה אחת

אנחנו לא רוצים לצאת בהצהרות אבל כנראה שהשעון הפנימי שלנו מת. אחרת אין הסבר למחשבות על המבורגר שמנקרות לנו בראש כבר בעשר בבוקר. לא נעים להיות היחידים במשרד שמתקשרים לשאול מתי מתחילים משלוחים ("מה 12:00? זה כבר סוף היום!"). מרגע שהחלטנו להתמסר ופשוט לאכול מוקדם, התוודענו לשתי חומוסיות מוצלחות שנפתחו לאחרונה בתל אביב וזמינות לרעבתנים כמונו עוד לפני שתספיקו להגיד סבאח אל חיר:

נתחיל עם "יָאנַס", שזה בערבית קריאה והזמנה לאנשים להגיע (אז באנו). את המקום הנקי והמעוצב הקימו בעשרים אצבעות נועם אמסלם ואסף אשד – שני חברי ילדות שגדלו על ברכי הגרגרים בעכו. אחרי שהשתלמו במסעדות שונות – החליטו להקים חומוסיה משלהם, שתחבר בין האנשים הרעבים המסתובבים בכיכר רבין-מסריק. החומוס המעולה שלהם (ממתכון שרקחו בעצמם) נולד כאן כל בוקר מחדש, ומוגש בארבע גרסאות נדיבות (24 ש"ח לצלחת) – גרגרים, פול, משוושה או מחלוטה (גרגרי פול מעורבבים עם גרגרי חומוס, טחינה, שום ופטרוזיליה). חוץ מהפיתות (המתחדשות פעמיים ביום), נועם ואסף מכינים הכול: סחוג, ממרח לימון כבוש מצויין (שאפשר לקנות הביתה), פלאפל פריך (16 ש"ח) וסלטים קצוצים מהמוצלחים והמשביעים שפגשנו (עגבניות חריפות, או ירקות, 15 ש"ח). אבל הכי כיף, ובתור כאלה שרגילים לחומוסיות הגליליות שסוגרות מוקדם, דאגו היאנסים להכניס לתפריט "פיתה של בוקר" (17 ש"ח), עם חומוס, גרגרים חמים, לימון כבוש, ביצה חומה, בצל, סומק, ויאללה, לפתוח ת'יום.

משם עברו ל-"אצל מיכה", חומוסיה המציעה מנות שיסדרו לכם את הבטן בכל שעה (החל משבע בבוקר!). אנחנו כבר מכורים למסבחה הטעימה שמפזרת חמימות בגופנו ומוציאה אותנו כאנשים חדשים ומאושרים אל הרחוב. סוד הטעם של מיכה טמון באופן ההכנה של החומוס המתבשל ארוכות ובאיטיות על פתיליה, שהופכת את הגרגרים לנימוחים במיוחד. על השולחן תמצאו שלל מטבלים, פיתות רכות וכמובן כל מנת חומוס שתעדיפו: עם ביצה (20 ש"ח), עם גרגרים, עם צנוברים, עם פול, משולש, ועוד. מלבד אלו יש גם שקשוקות ומרקים משתנים (20 ש"ח) שנולדים להם על אותה פתיליה – מרק אפונה, עדשים, שעועית, דלעת ובטטה.

בקיצור, קבענו מחר צהריים בתשע?

"יאנס", חומוס-פלאפל – פרישמן 88 (פינת מסריק), תל אביב, טל': 03-6488822
ראשון-חמישי – 09:00-20:00 (או עד שנגמר החומוס), שישי – 09:00-16:00, שבת – סגור.

"אצל מיכה", חומוס ופול על פתיליה – בן יהודה 191, תל אביב, טל':  03-6242975
ראשון-חמישי –  07:00-19:00, שישי- 07:00-16:00.

 

מה מתבשל? חומוסיית "אצל מיכה"




אנשים טובים על הבוקר. אסף ונועם, יאנס (צילום: שרון וקס)




בגלל הכיבוש. לימון כבוש בדרך להיות ממרח אצל "יאנס" (צילום: שרון וקס)

 

 

שתי חומוסיות בפיתה. "יאנס" (צילום: שרון וקס)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה