11 בספטמבר, 2012

מלקקים

אחרי שטעמנו ונשנשנו בלי הכרה קבלו את מקבץ העוגות, המאפים והממתקים החגיגי לרגל ראש השנה. משמינים מנחת.

ידענו שהתבגרנו ביום שבו התחלנו לפזול לעבר עוגת דבש יותר מלכדורי שוקולד. פתאום משהו במרקם ובמתיקות המתונה הסתדר לנו בול הלשון וליד הקפה, והפך לטריט החד-עונתי שאנחנו מחכים לו כל הקיץ. ובעוד פחות משבוע, כשתגיעו באפיסת כוחות לשולחן החג (אנחנו כבר על רסקיו-נייט), אם תרצו לחסוך לעצמכם/ למארחת שעה וחצי של אפייה ודליות ברגליים – נסו להצטייד בדובשנייה הנכונה שתוציא אתכם הכי קרין גורן, בלי להזיע.

וכיוון שכל קונדיטוריה שמכבדת את עצמה מציעה את המתכון שלה לדברים-שאפשר-לעשות-עם-סילאן – יצא לנו לטעום לאחרונה לא מעט דברים טעימים. אז במקום עוד כף לסלט – קחו רשימה חלקית של עוגות-דבש נימוחות ומטמטמות, שנשמח ליישר אחרי הצלי והאורז:

#1 (בתמונה למעלה)
מה – עוגיות עם פירות יבשים בדבש, קרנצ'יות וממכרות.
למי זה מתאים – לזו שחייבת להגיש גם פירות, גם גלידה וגם פטיפורים בגונדולת-מתוקים.
כמה ומאיפה – 30 ש"ח לחבילת עוגיות באריזת פלסטיק קשיחה, ממאפיית "לחמנינה", שחוגגת שנה למיקומה החדש בקרמניצקי 14, תל אביב. טל': 03-7448088, 052-2430440, שעות פתיחה: ראשון-חמישי 7:00-21:00, שישי' 7:00-17:00 (בערב חג 07:00-15:00, מומלץ להזמין מראש), לעמוד פייסבוק.
מה עוד בויטרינה – חבילות שי בהרכבה עצמית מתוך המבחר: 4 סוגי חלות, 6 מיני עוגות וטראטים בשילובי דבש, קינמון ותפוחים, ואפילו הפיצוחים המפורסמים של הלחמנינות טבולים בדבש (פלוס מוצרים מתארחים – ריבות, דבש, שמן זית, יינות "שבו" ועוד).

#2

זוללים מסביב לחור. קוגלהוף דבש של "לחם יין" (צילום: בועז לביא)

מה –  עוגת קוגלהוף בחושה ועשירה של סילאן ושקדים פרוסים בציפוי סוכר מעודן.                                                
למי זה מתאים – למארחת שחייבת תמיד לתת את האקסטרה הקטן שלה.
כמה ומאיפה – 44 ש"ח לעוגה בקוטר 18 ס"מ, של מאפיית לחם יין, דרך החורש 4, קריית סביונים, יהוד, טל': 03-6321793.
מה עוד בויטרינה – עוגת שמרים נימוחה עם סילאן ותמרים טריים, פאי שוקולד עם פרוסות תאנים בסילאן, עוגיות סילאן ותוספות כמו חמאת בוטנים או שוקולד צ'יפס (מעולה! ויש גם ללא גלוטן), לחם סילאן ואגוזי מלך מקמח מלא וחלת סילאן עם צימוקים, עוגת דבש בחושה או עם תפוחים, ועוד.

 

 

 

#3

 

יחוסל בעוד 3, 2, 1. בריוש של "בן עמי" (צילום: דניאל לילה)

מה – מאפה בריוש במילוי קרם פטיסייר מועשר ביין קברנה ודבש ויין
למי זה מתאים – למארח האירופאי עם החיך המתוחכם וכרטיס המועדון ב'פושון'.
כמה ומאיפה
– 15 ש"ח (למאפה אישי), מרשת קונדיטוריות "בן עמי" (כפר ויתקין, הרצליה, ירושלים, ת"א, גבעתיים, גני תקווה, משלוחים מעל 169 ש"ח).
מה עוד בויטרינה – צמת שמרים במלית תפוחים ותמרים מושרים ביין מרלו, בזיגוג סירופ דבש ויין, עוגת מוס גבינה עשירה בציפוי קוביות תפוחים וג'לי יין ודבש, אינגליש דבש עם צימוקים מושרים ביין ריזלינג וזיגוג יין, עוגיות חמאה במילוי קונפיטורת תאנים, דבש ויין קברנה, ועוד. 

#4

 

באמת לא הייתם צריכים. חלת דבש חגיגית ופיננסייר שקדים ברקע (צילום: דניאל לילה)

מה – עוגיות פיננסייר לוז ודבש וגם "חלה בדבש" – חלה חגיגית קלועה ואפויה סביב כלי חרס בעבודת יד המתאים לדבש.
למי זה מתאים – למי שרוצה לסגור את המתנה לחג בדואו מנצח של גם (מתכלה) וגם (נשאר).
כמה ומאיפה – 39 ש"ח לחבילת עוגיות, 59 ש"ח לחלה עם כלי חרס, ממאפיית "לחמים", החשמונאים 99, תל אביב, טל': 03-5618111, פתוח 24 שעות ביממה, מלבד בשבת (או בשוק הכרמל, הכרמל 11, ת"א; שוק האיכרים המקורה, האנגר 12, נמל ת"א).
מה עוד בויטרינה – עוגות דבש קלאסיות, דובשניות, חלת מרציפן, צנצנות דבש אורגני, טארט פטיסייר פירות ורימונים, קראמבל פקאן ותפוחים, עוגות שמרים או בריוש שקדים, פקאן ותמרים ועוד.

#5

לפרוס לכם? עוגות דבש של ביסקוטי (צילום: בועז לביא)

 

מה –  עוגת קראנץ' שמרים-שושנים במילוי תפוחים בדבש.
למי זה מתאים – למי שלא מספיק מתוק לו הלפתן בסוף.
כמה ומאיפה – 42 ש"ח, ממאפיית "ביסקוטי" (של השפית רוסלה יונה), הירקון 67, א.ת. בני ברק, טל' להזמנות (ניתן להגיע לכל חלקי הארץ), 03-5704015/8.
מה עוד בויטרינה – פאי לימון ודבש (מומלץ!), עוגות דבש מסורתיות בשילובי פירות עונתיים (תפוחים, אגסים, דובדבנים, שזיפים), קראמבל תפוחים ודבש, פאי שזיפים בקרם פטיסייר, ועוד.

 

 

#6

רק נפתח והופס חוסל. מטבעות שוקולד בטעמים של Roy שוקולד (צילום: איה ווינד)

מה – מטבעות פראלינים דקים במיוחד מסדרת Chocolate Dreams, מהקו הבריא במילוי שומשום ודבש.
למי זה מתאים – למי שחייב עוד נשנוש ליד הקפה.
כמה ומאיפה – 39 ש"ח (והשני ב-50%), להשיג ברשת "Roy  שוקולד" של רוי גרשון (משלוחים לכל הארץ – יד חרוצים 15, ת"א, טל': 03-68774411; קניון איילון, רמת גן; גרנד קניון, חיפה; מתחם יוקלר, עפולה; סינמה סיטי, ראשל"צ). 
מה עוד בויטרינה – מבחר טעמים גדול של מארזי Chocolate Dreams, עם פראלינים במילויים כמו אספרסו מריר 70%, קרמל, קרם אגוזים, קרם שקדים ואגוזי לוז, תפוז, ליקר מרציפן ומארז מיקס.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה