12 באוגוסט, 2021

מי שם את האיט באיטלי

שתי מסעדות מבטיחות לקחת אתכם תוך ביס אחד למטבחים המסורתיים של איטליה, ומקיימות. האחת מציעה תפריט קלאסי, מוקפד וחגיגי, והשניה - דיינר שמח, משפחתי ומקורי. בואו לזלול פה ולהרגיש לגמרי שם

הכי קלעת! בפעם הבאה שתרצו לקפוץ לאיטליה, CALATA 15

אם גם אתם מתייחסים לכל מי שטס לחוצלארץ כאילו נאס"א בחרו בו להצטרף למירוץ למאדים ("שמעתם שדפי מהקבלה נסעה לקפריסין?? איזה אומץ! נראה אם תחזור…"), ומעדיפים כמונו להישאר עם הנוגדנים הבוגדניים שלכם בינתיים כאן – מצאנו עבורכם 2 מסעדות המציעות מטבח איטלקי שנוסח במיוחד עבור החיך המקומי, ועוזרות להרגיש לגמרי שם, גם בלי לעבור בידוד בחזור.

האחת – אלגנטית ומתאימה מאוד לאירוע חגיגי, במיוחד אם קבעתם השנה יום הולדת באמלפי אבל לא יצא; והשניה – מציעה אווירה משפחתית ומשוחררת סטייל דיינר-איטלקי בניו יורק, ותחנת חובה לטיילנים שתפסו בדרך קרייבינג-לקרבונרה. בואו להרגיש את המבטא מתנגן לכם בכל ביס:

#1 CALATA 15

כמה חודשים לפני שכל העולם הסתגר, החליטו המסעדנים ובני הזוג רייצ'ל ואנדראה מגי – היא בת לאם בריטית ואב ירושלמי, והוא יליד איטליה ומתאגרף תחרותי לשעבר – להעפיל ארצה ולהנחית איתם כאן מסעדה יפהפייה, אלגנטית ומודרנית, אחות ישראלית לשורת מסעדות בבעלותם שמעבר לים: מארה"ב, דרך לונדון (שם חיו עד לאחרונה) ועד פזארו באיטליה, שם הקימו את "קלאטה 15" המקורית, על שמה נקראית התאומה המקומית. כולן על טהרת המטבח האיטלקי המסורתי עליו גדל אנדראה בבית, כנכד לשף בצי האיטלקי, בן לסוחר גבינות ואח של מגדל מולים. עם הכניסה למסעדה בפאתי רחבה יפה בהרצליה (הכי פיאצה שלנו), כבר תוכלו לבהות בוויטרינת הפסטה הנעשית ומתפסטת פה בעבודת יד קפדנית, מול עיניכם ופיכם המרייר. וחכו שתתקלו בתנור הטאבון העצמתי, הקמחים, חומרי הגלם המעולים או דרגת בישול הפסטה. הכל יובא הנה במיוחד מאיטליה, כדי שתרגישו הכי קרוב לדבר האמיתי.

התיישבנו לרגל אירוע שמח ועגול, עם תפריט שנקבע מראש, ופשוט הנחנו לכל העונג לזרום אלינו לשולחן בלי להתבלבל: ברוסקטות קלויות עם עגבניות טריות, פוקאצ'ות אווריריות, סלט מיסטה, קלמריז פריכים עם רוטב טרטר, ניוקי סורנטינה, פיצת ירקות גינה וארטישוק וגם ויטלו טונאטו – נתחי רוסטביף ברוטב טונה וצלפים. וזה רק ממתווה הראשונות, כן? משם כל אחד זלג לחשקים שלו – פילה לברק מאודה עם ירקות; פטוצ'יני צלעות טלה; פיצת דיאבולה עם פפרוני וצ'ילי; ריזוטו ארטישוק וחציל; ועוד מיני תועפות של תוספות. בשלב מסויים, היינו מוכרחים להגיד לשף לקחת איזה מומנטו, כי אחרת לא יישאר מקום לאחרונות – המוכנות אף הן במקום, על פי מתכוני השפית של "קלאטה" האיטלקית. כך התחרינו מי מיישר מהר יותר את קרם הפיסטוק וקראמבל שוקולד, את הטירמיסו הקליל ולא מתוק מדי, את פאי הלימון, וייתכן שהיתה או לא גם קסטה איטלקית (לא מכחישים, לא מאשרים). את התפריט ליוו שני בקבוקי יין מעולים, שבחרה לנו סומליית-הבית ובלגימה אחת הטיסו אותנו לסורנטו.

הילדים שחיסלו את הפסטה והפיצות שלהם עוד לפני שאמרנו סאלוטה, נדבקו לחלון ההכנות מעורר הבלוטות לאורך כל הערב, עד שלא נותר אלא להחמיא ליוזם האיוונט: דוד בוצי, הכי קלעת 15!

CALATA 15 – מדינת היהודים 89, הרצליה
ניתן להזמין אירועים ותפריט קבוע מראש, טל': 09.9653434, אתר, פייסבוק, אינסטגרם

Eataly! תפריט מודרני עם חומרי גלם מעולים, CALATA 15

לאכול, להיזכר, להתאהב. מטבח איטלקי מסורתי, CALATA 15

רביול, רביול. CALATA 15

להרגיש את המבטא בכל ביס. CALATA 15

ניפגש בפיאצה הרצליה. המרפסת הרחבה של CALATA 15

 

#2 FAT VINNY

מאז קיץ 2016, קבוצת המסעדנים "La Table" (העומדים מאחורי "מינה-טומיי" ו"רפאלו"), לא מפסיקה להרחיב ולהשמין את רשת הדיינר-האיטלקית הכיפית שלה – FAT VINNY. כיום, עם 5 סניפים ברחבי הארץ, מעניק ויני השמנמן, עצירת-מאסט לכל מי שמתגעגע לליטל-איטלי בדרום-מנהטן, או סתם חטף בדרך לצימר חשק לבולונז אמיתי. נכסנו לאחד הדיינרים במהלך חופשה באזור המרכז, וגילינו מסעדה שמחה עם תאי ישיבה משפחתיים מול מטבח פתוח ומרתק לכל במבינו סקרן, ובעיקר תפריט כיפי, עשיר ומקורי, ברמת מחירים הוגנת פלוס (כלומר מינוס, כלומר הבנתם). לאורך המסעדה תוכלו לחזות אם כן בפס ההכנות השוקק והיעיל ולראות כיצד כל סלט, רוטב ופיצה נעשים בעבודת יד מיומנת ברגע ההזמנה; כמו גם מגוון סוגי הפסטות, המוכנות בחדר שקוף ונפרד. ואם זה לא מספיק אטרקציה, שלחו את הילדים ללקט בזיליקום טרי ומיני-פלפלים צבעוניים מהאדניות הפזורות על השולחנות.

הזמנו פוקאצ'ת עשבי תיבול, שהוגשה עם סלסת עגבניות ונגיעות קרם חציל, לצד קרפצ'יו סלק עם גבינת פטה, סלט אגסים ונענע, שמן זית, בלסמי מצומצם ופיסטוק קלוי. המשכנו ללזניית ראגו מעולה, פיצת קלבריה עם פפרוני ופטריות יער ומנות פנה-רוזה נדיבות לילדים, כמו שרק בארץ הפסטה יכולים. סיימנו עם ויני-קראק פאי מעולה, והסכמנו מיד עם הכתוב על הפלייסמט – "לעולם אל תבטחו בשף רזה". בראביסימו.

רשת FAT VINNY – דיינרים בקריית אתא; מתחם פולג; חדרה; חיפה; רגבה
פרטים באתר, בפייסבוק ובאינסטגרם

למזלג כמו באיטליה. FAT VINNY

"אף פעם אל תסמכו על שף רזה". FAT VINNY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה