03 בספטמבר, 2012

מי מפחד מראש השנה?

ממטוס אימונים ועד השעון המעורר הטוב בעולם: כמיטב מסורת החג, חברי המערכת מבקשים לעצמם מתנה ארצית ושפויה לראש השנה, ועוד אחת שמיימית ומופרכת. אל תהססו לקחת רעיונות (ואז להעביר הלאה לבני הזוג). המרוץ לעמדת האריזות מתחיל עכשיו

הבחירות של אורי בנדורי:
#1 המתנה הארצית – הספר Jamie's Ministry of Food


אורי
: "ספר של השף הערום שאני לא מכיר ונראה מקסים. ספרי בישול זה ענין של טעם. אני מניח שיש אנשים שנולדו עם הכשרון או זוכרים כל מתכון שבושל על ידם, אני לא. עם השנים הצטברו לא מעט ספרים (נדמה לי שאפילו רות סירקיס המיתולוגי עדיין שם), ולמדתי לחבב את ג'יימי אוליבר. בהתחלה הוא נראה מה שהילדים קוראים "מתלהב", עד שמבינים שהוא באמת אוהב לבשל, ושיש לו ייחוד משלו (לא ראיתי אותו בטלויזיה, אנשים שראו אומרים שזה אמיתי). לפעמים הוא מנג'ס עם מצרכים בלתי אפשריים (נראה לי שאפילו באנגליה חלק מהמצרכים הם לא ממש נגישים לרוב האוכלוסיה), אבל לרוב המתכונים קלים להכנה, וגם טעימים. הספר הזה מבטיח קורס בישול שלם ממנו, נראה מדליק!".

כמה ומאיפה – 239 ש"ח, מחנות הספרים העצמאית "המגדלור".

#2 המתנה השמיימית – מטוס אימונים Super Fouga Migister CM-170

הכי שמיימית. Super Fouga Migister


אורי
: "פוג'ה מגיסטר, מטוס אימונים אוירובטי, "רק" 120,000 דולר והוא שלכם (ראו תמונה ולינק). לא ברור איפה תאחסנו אותו, מי ילמד אותכם לטוס, והאם בכלל מותר לטוס בו בארץ (כנראה שלא, בכל מקרה צריך להזהר מכל ה-F16 שמסתובבים בשמיים). אחד המטוסים היפים ביותר שיוצרו (צרפתי או לא), עם מנוע חלש במיוחד, ואמינות של רנו 4 צבאית. אבל טונה של אופי ויכולת אוירובטית מדהימה (מה זה, אתן בטח שואלות, ומי צריך את זה). קלאסיקה צרפתית, שכמו המיראז', ידע לטוס מצוין ונראה טוב, אבל היה מכונה צבאית די מחורבנת. ומכיון שבכיף טהור אנו עוסקים, תחשבו על זה כמו על פרארי ישנה שיודעת לטוס. יש שני מושבים, אז אפשר לקחת בן זוג או ילד. מקום לתיק אין, וגם המיזוג די גרוע".

כמה ומאיפה – 120,000 דולר, מהאתר Aircraft for Sale

 

 

הבחירות של גל אוחובסקי:
#1 המתנה הארצית – הדפס של צילום משנות ה -80, "בושם צוחקת" של מירי דוידוביץ

זכרון מתוק. ההדפס "בושם צוחקת" של מירי דוידוביץ


גל
: "אני מכיר את בושם. למעשה היא האישה הנפלאה שהכירה ביני ובין איתן.  ואני גם זוכר את התמונה הזאת, שצילמה מירי דוידוביץ לעיתון העיר, מתישהוא בתחילת שנות השמונים. זה הדפס שחור לבן מאוד אקספרסיבי, ואם היית חלק מתל אביב באייטיז האמיתיים, האסתטיקה הזאת בטוח עושה לך זכרונות נעימים".

 

כמה ומאיפה: 300 ש"ח, מהחנות של מירי דוידוביץ

 


#2 המתנה השמיימית – סניקרס פסים של Lanvin

טו גוד טו בי טרו. סניקרס של LANVIN


גל
: "יש לי בעיה עם סניקרס. אני מודע לזה. אני כל הזמן רוצה עוד, ובכל רגע נתון יש עוד זוג שאני מסתכל עליו ומת. מי שרוצה לקנות לי מתנה יקרה מאוד, מוזמן להקיש את כרטיס האשראי שלו באתר של לאנוון, המידה היא 45 (או 11 אמריקאי), תודה."

כמה ומאיפה: 1,150 יורו, מהאתר של Lanvin

 

 

 

הבחירות של שירי הוד:
#1 שרשרת עץ אמבויה ואלמנטים מוזהבים של Closeup Jewelry

 

נוק און ווד. שרשרת עץ וציפוי זהב בעיצוב תמר וערן גל (צילום: ערן גל)


שירי
: "השנה החדשה תמיד גורמת לי לרצות להתחדש קצת, וכצרכנית נבונה שמקשיבה לעונות השנה, אני לא מעיזה (טוב אולי קצת כן) לקנות בגדים חדשים עד שהמדפים יתמלאו בסוודרים ובמעילים. לכן השרשרת המהממת הזו- שמחברת בין שני החומרים הכי הכי, ומשלימה לוק כאילו חזרתי הרגע מחופשה בג'מייקה – היא המתנה המושלמת!".

 

כמה ומאיפה: 324 ש"ח, מהחנות Close-up jewelry design

 

 

 

#2 המתנה השמיימית – חופשה אחת פר חודשיים


הזיות ברוח החג. חופשה במלדיביים



שירי
: "חופשה זוגית אחת לחודשיים במלדיביים, ג'מייקה, קוסטה ריקה, תאילנד, מקסיקו ובעצם כל מקום שהמים בו שקופים והחול הוא לבן (נ.ב. המתנה תכלול אש"ל לא מוגבל ופס ממקום העבודה)".

 

 

 

הבחירות של מיכל רונאל:
#1 המתנה הארצית – שרשראות דגלים

 

כל הבית דגלים דגלים. שרשרת דגלים של PARTY SET

 

מיכל: "חגיגה!"

 

כמה ומאיפה: 26 ש"ח, מהחנות Party Set.

 

 

 

 

 

#2המתנה השמיימית – קלאץ' שקוף 3.1 של פיליפ לים

שקוף שזה הורס. קלאץ' של PHILLIP LIM


מיכל
: "לא ביקשתי הרבה. רק קלאץ' אחד עתידני, מושלם, שיכול לממן שכר דירה של שבועיים".


כמה ומאיפה: 437.50 פאונד, מהאתר Net-A-Porter.

 

 

 

הבחירות של עופר שני:
#1 המתנה הארצית – וואשי טייפ של MT

זהירות, זה מדבק. שישיית וואשי טייפ (צילום: MT Japan)


עופר
: "נייר הדבק המהמם הזה מוסיף שמחה לחיים ומוסיף חיים למוצרים. מצאתי את עצמי מדביק אותו על ספרים, מחשבים וקירות. הוואשי טייפ הופך כל אריזת מתנה לפעילות יצירתית וכיפית. יש כמה חנויות במרמלדה-מרקט שמוכרות את המוצר הנפלא הזה. אני מעדיף את אלו של המותג MT היפני".


כמה ומאיפה – 125 ש"ח (לשישייה), מהחנות NOOK.

 


#2 המתנה השמיימית – סתיו

 

הכי מתבקש. סתיו מהסרטים


עופר
: "נו כבר".

 

 

הבחירות של יעל בן יהודה:
#1 המתנה הארצית – כוסות פורצלן עם טקסטורה יפה של לורי גולדשטיין


יפה למות. כוסות פורצלן של לורי גולדשטיין

 

יעל: "בזמן האחרון, נשברות לנו יותר ויותר כוסות. אני יודעת שנהוג להגיד 'מזל טוב!', אבל חאלאס, אין לנו ממה לשתות. אז אם מישהו יקנה לי סט כוסות פורצלן יפהפיות כאלה, אני מבטיחה לנקוט במשנה זהירות, לשטוף אותן מעל כיור שעשוי מצמר גפן, ולתת אותן רק לאורחים חשובים עם ידיים יציבות. יאללה, חג שמח!".

כמה ומאיפה: 60 ש"ח לכוס אחת, מהחנות Ceramics by Laurie Goldstein

 

#2 המתנה השמיימית – סידור אלבומים מא' ועד ת'

עניין של שנה-שנתיים. סידור אלבומים

 

יעל: "אני אוהבת תמונות, אני אוהבים אלבומים. אבל אין לי כוחות נפשיים לחבר בין השניים. אם רק מישהו היה מסכים לקחת על עצמו את המשימה המלאה, שכוללת – סינון ובחירת תמונות מתוך האלפים שיש לי במצלמה ובאייפון, פיתוח הנבחרות והשוות ביותר, בחירת אלבום, הדבקה וסידור יפה (והכי פינוק – רישום של איפה צולם ומה רואים, הוספת פרוספקטים או כרטיסי טיסה ומזכרות חינניות בין הדפים) – אני מסכימה להיות עבד שלו. זה או זה, או לקחת שנתיים חופש מהחיים בשביל זה, לא פחות".

 

 

 

הבחירות של מאיה חיות:
#1 המתנה הארצית – בגד ים שלם מהחנות של דניאל ושני אלקין

 

זה היה בסוף הקיץ. Elkin's (צילום: שני אלקין)

 

מאיה: "כי צריך להסתיר את הבטן שתפחה מאז שהגעתי למרמלדה! ביקיני כבר לא בא בחשבון…"

כמה ומאיפה: 870 ש"ח, מהחנות Elkin's, ירמיהו 21, ת"א.

 

 

#2 המתנה השמיימית – אי בודד למכירה


אפשר אחרי העשירי בחודש? אי פרטי למכירה

 

מאיה: "הצפיפות במדינה הזאת מתקרבת להודו! חייבת איזה מקום לקפוץ אליו פעם בשבוע לנקות את הראש… דרך אגב, לא אכפת לי איזה מהאיים שבכתבה הזו. אני לא אהיה קטנונית…".

כמה ומאיפה: החל מ-1.1 מיליון דולר, ראו פרטים בכתבה מ"נדל"ן היום", אמיתי לגמרי.

הבחירות של חנן אזרן:
#1 המתנה הארצית – השעון המעורר הטוב והמעצבן בעולם Clocky

החיים ללא סנוז. שעון CLOCKY


חנן: "מה לא ניסיתי. ישנתי שש שעות מטכ"ליות, העליתי לשמונה שעות, הכפלתי בשתיים,  התחלתי לספור מחזורי שינה, הפסקתי עם הסנוזים, שתיתי חלב, הפסקתי לשתות חלב, עברתי לישון בזוג וחזרתי לישון באלכסון. בכלל, זה רק אני או שבתור אומה שלקום בבוקר היא הבעיה מספר אחת שלה – אנחנו לא באמת עושים מספיק כדי למצוא פתרון הולם? מקווה שהרובוט הקטן הזה, שזכה לשם "קלוקי" (ולערך משלו בוויקיפדיה) ולכינוי "השעון המעורר המעצבן בעולם" יעזור. ואם לא הוא, אז אני לא יודע כבר מה כן".

כמה ומאיפה: 259 ש"ח, מהיבואנים בישראל- Nanda (גדג'ט שופ).

 

 

 

#2 המתנה השמיימית – מייקל פאסבינדר

קח אותי מייקל. Michael Fassbender

 

 

 

 

הבחירות של ענתי בנדורי:
#1 המתנה הארצית – חבילת מזרח תיכון של "אוליה"


טוב שמן טוב. מארז מזרח תיכון של OLIA (צילום: עדי גלעד)

 

ענתי: "כי הכל נראה טעים וארוז כל כך יפה, וכבר נעים לשבת במרפסת בערבי סוף הקיץ ולאכול סלט יווני עם הפטה שהבאנו מיוון ושמן מקומי".

כמה ומאיפה: 200 ש"ח, מהחנות של Olia.

 

 

#2 המתנה השמיימית – יוון, אבל כאן

 

צוללים עמוק. חופי יוון

 

ענתי: "ועדיין באוירת מדיטרניין – הייתי שמחה שהים התיכון הזה שליד חופי יוון יגיע גם אלינו לחוף מציצים, ושמישהו ימשיך לצייר לי קווים יפים בשמים".

 

 

יאסו. שמי יוון

 

 

 

הבחירות של עטרה אופק:
#1 המתנה הארצית – בלנדר Vitamix

בננה-מלון-אפרסק, מישהו? הבלנדר של VITAMIX

 

עטרה: "מאז ומתמיד העדפתי חמאה על פני לחם, עוד לפני שנעשה אופנתי להימנע מגלוטן. אצל זוג חברים מדענים, שלא נוגעים במוצרי חיטה גם במקל ומקפידים לנגב אפילו חומוס וטחינה בקרקרים תוצרת בית, הכרתי את הבלנדר האימתני הזה שטוחן כל דבר לאבק. גם אני רוצה להכין קרקרים מיובשים בעזרת קמח מאורז מלא, סומסום, כוסמין, כוסססמת! שלא לדבר על מרקים, מיצים וגלידות. חבל רק שזה עולה כמו מחשב נייד".


כמה ומאיפה: 3,235 ש"ח, מהאתר "אופק חדש".

 

 

#2 המתנה השמיימית – כרטיס לסיני

רק בננה, מישהו? חופשה בסיני

 

עטרה: "טוב, זה הרי לא הכרטיס. זו האפשרות לנסוע למקום היחיד שבו אני מצליחה באמת לצאת לחופש, להתנתק מהבלי העולם הזה ולהתחבר כמו שצריך לפשטות, לניקיון, למים, לשקט, לעצמי ולבן-הזוג. אלא שמאז הבלגנים של השנתיים האחרונות, אין לי עם מי לדבר על חופשה בסיני, לא בבית ולא בסביבה הקרובה. הלוואי שעוד נזכה במהרה בימינו, אמן, אינשאללה. שנה טובה, عام جديد سعيد".

 

הבחירות של גליה אלוני דגן:
#1 המתנה הארצית – מדבקת שנדליר אלגנטית


הרגע היתה עוזרת. מדבקת קיר של "וניל"

 

גליה: "כבר שלוש שנים שאנחנו מתגוררים בביתנו הממושכן לנצח נצחים (להלן: המעון הקבוע). התמונות כבר נתלו על הקירות, הרהיטים כבר משאירים סימני בעלות על הרצפה, אפילו ערימות הכביסה התמקמו יפה בכל חדר, ורק הנורות החשופות ממשיכות להשתלשל מהתקרה, כאילו היה זה מתקן חקירות של השב"כ. לא חולף שבוע בלי שנקבע נחרצות ש"השבוע קופצים למחסני חשמל", וזה אף פעם לא יוצא. הנברשת הסמלית שתודבק על הקיר בפינת האוכל תשמש תזכורת שאי אפשר להתעלם ממנה, מה גם שבית שיש בו שנדליר הוא ללא ספק משכנה של משפחה אחראית ובוגרת, וכך תמיד רצינו להצטייר. בפסח, תזכרו מה שאמרנו, נצטייד בסקרטר תואם".


כמה ומאיפה – 199 ש"ח, מהחנות "וניל מדבקות ואריחים מעוצבים"
.

 

 

#2 המתנה השמיימית – סבתא

געגועים לחיבוק מסבתוש. פרייסלס

 

גליה: "אם לענות בכנות מקסימלית, מה שהכי חסר לנו בחיים היא סבתא. דווקא לא סבתא שתיקח את הילדים שלנו מהגן, תיתן להם לאכול ותפנק אותם עד שנחזור ממחוזות הקריירה (אם כי, במידה ויש לכם מישהי, אנא פנו אלינו בהול בפרטי), אלא סבתא אמיתית לגדולים, סבתא בשבילנו, כמו רותי או דורה שהיו הסבתות הפרטיות שלנו פעם וכבר מזמן לא באות לבקר. דרושה לנו בדחיפות סבתא קומפלט, עם הקיכלעך והרוגלעך והכבד קצוץ והחיבוקים בריח שמן של טיגון והקרמבואים העתיקים מדי ובעיקר עם המבט הזה בעיניים שאומר "לא ייאמן שהיקום התברך ביצור מדהים כמוך". מה לא היינו נותנים בשביל חיבוק מועך אחד בידיים מגואלות באבקת קקאו (מהרולדה). איך אומרים? יותר מזה אנחנו לא צריכים".

 

 

 

 

הבחירות של איתי מורג:
#1 המתנה הארצית – פסל קיבוצניק שולחני

עושה את השולחן. פסל קיבוצניק מ-MADE IN TLV

איתי: "במצב הבלגן על השולחן שלי – התנאי היחיד לשרוד הוא בגדי אתא ומגפי המגפר מסוקסות".

 

כמה ומאיפה – 280 ש"ח, מהחנות Made in TLV.

 

 

 

#2 המתנה השמימית – מנוי שנתי ללייקרס

 

על הפרקט. מנוי שנתי ללייקרס

 

 

איתי: "כרטיס מנוי שנתי ל-לוס אנג'לס לייקרס, ליד ג'ק ניקולסון בסטייפלס סנטר".

כמה ומאיפה – בעקרון, פרייסלס (אבל המחיר לכרטיס בודד בסדרת גמר הוא 19,000 דולר).

 

 

 

הבחירות של מיכל גלר:
#1 המתנה הארצית – קערת פורצלן של הגר הירש

מה קרה? נשברה הקערה. הקערות היפות של הגר הירש (צילום: ניצן שאול אשוח)

מיכל: "הקערה המינימליסטית הזאת עשתה לי את זה מיד כשראיתי אותה ואני מאמינה שהיא יכולה להיות תושבת קבע מאושרת בבית שלנו. סֵה טוּ".

כמה ומאיפה – 220 ש"ח, מהחנות של הגר הירש – אמנית בחימר

 


#2 המתנה השמיימית – בית עם בריכה על הגג

שוחים על רקע כלבו שלום. מתוך מדור Eyewitness של הגרדיאן ( צילום: Stephen Morrison עבור EPA)


מיכל
: "מחשב חדש, משהו טוב ודק, בית נופש בכפר, אפשר גם כפר בטוסקנה. אופניים חשמליים (לא פייר, לכו-לם יש), חופשה משפחתית באי בתאילנד (בלי לזוז לשום מקום), חניה כפולה ענקית מתחת לבית, חלונות שמנקים את עצמם, מקלט אטומי (!), תאווה לחסה (וסלידה עזה מבורקסים), ילדים שמרדימים את עצמם וישנים כל הלילה, קיצ'ן אייד (ומטבח מספיק גדול בשבילו). צנועה.
אבל אם לשים את האצבע על הדבר הכי שמיימי בשבילי – זה יהיה בריכה ענקית על הגג של הבית".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה