27 במרץ, 2012

מישהו לצעוד איתו

קבלו שלל אפליקציות סמארטפוניות שיעזרו לכם לשמור על כושר, תזונה נכונה ואפילו להשתתף במחקר הליכה חדשני. יותר בריא מאנגרי בירדז, זה בטוח

אוקיי, אז קנינו סמארטפון, נרשמנו לוואטס-אפ, עקבנו אחרי השכנה שלנו באינסטגרם, התמכרנו לכל משחק חשיבה אפשרי, ונשברנו בשלב 24 של אנגרי בירדז. מה עכשיו? מה באמת אפשר לעשות עם הנייד שיוכיח  לנו שהוא לא סתם חכם, אלא מבריק? חברה טריאתלוניסטית, שתמיד גורמת לנו להרגיש רע עם עצמנו, הפטירה לאחרונה: "מה, עוד אין לכם אפליקציית כושר כלשהיא? זה מאסט!". יצאנו לבדוק.

תחקיר קצר העלה כי חנויות האפליקציות מלאות ביישומי בריאות כאלו ואחרים, המעודדים אתכם לא רק לרוץ בבית אחרי האייפון (או האנדרואיד, או מה שתגידו) כשהוא מצלצל מתחת לספה, אלא ממש לרוץ איתו, להתעמל, לשמור על תזונה נכונה ולהיכנס לכושר בלי לעבור אצל אף דיאטנית. לנייקי למשל יש את Nike+, אפליקציית GPS שתמפה את הריצות ותעקוב אחר ההתקדמות שלכם מבחינת מרחק ומהירות, ועל הדרך תדאג להשמיע לכם צהלות עידוד בכל פעם שהחברים שלכם יגיבו לסטטוס ריצה שצברתם. אפליקציה דומה של חברת Endomondo מתאימה גם לרכיבות אופניים ולהליכות, סופרת קלוריות, מעניקה פידבק בכל ק"מ שתעברו ושומרת לכם פלייליסט אהוב להעברת הריצה. האפליקציה Lose it! (שזכתה לחשיפה אפילו בניו יורק טיימס) מאפשרת לקבוע תקציב קלוריות יומי, לקבל מתכונים בריאים ובעיקר לערוך יומן שעוקב אחרי מה אכלתם במהלך היום והאם עמדתם במכסה. PC Magazine ו-Wired ממליצים להוסיף את מחשבון הקלוריות של MyFitnessPal, שמכיר למעלה ממיליון סוגי מאכלים ואת ערכי התזונה שלהם, כך שאין סיכוי להסתיר ממנו אפילו את ה-20 גר' קבוקים שטחנתם.

אבל אם אתם רוצים לקחת חלק במחקר בריאות ישראלי, נסו להוריד (בינתיים רק למכשירי אנדרואיד) את StepByStep (בתמונה): אפליקציית מחקר שפותחה ב"מעבדה לחדשנות במדיה" של המרכז הבינתחומי הרצליה. כיוון שהמומחים ממליצים להקפיד על כ-60 דקות הליכה (או 10,000 צעדים) ביום, האפליקציה החינמית הזו – כיאה לשמה – תלווה אתכם צעד אחרי צעד, כולל המרדפים אחרי הילד בגינה – בעזרת מד תאוצה חכם ומקורי שמזהה את זמן ההליכה, ללא צורך בהגדרה ידנית של התחלה או סיום, וללא שימוש ב-GPS. מעבר למדידת זמן ההליכה, תוכלו לקבוע לכם יעד יומי אישי, לקבל משוב על ההתקדמות ולא פחות חשוב – לתרום פידבק משלכם למחקר. הכי לכו על זה.

להצטרפות למחקר והורדת StepByStep – לחצו כאן (בינתיים מתאים לבעלי מכשיר סמארטפון מסוג אנדרואיד גאלקסי. שימו לב: לאחר מילוי שאלון קצר תקבלו הפנייה להורדת האפליקציה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה