18 בינואר, 2016

מיסטיק פיצה

מאחורי דלת מסתורית בקצה חניון, מחכה עולם מקביל, שמח וטעים שנקרא Magazzino. ככה אומרים באיטלקית "ירזינים, הבאתם אותה!"

"הי נחל, פנויה במקרה לבייביסיטינג הערב?"
"מממ…מתי תחזרו? יש לי פשוט שעת אפס מחר…"
"הכי קצר – רק קופצים לאכול פיצה במגזינו וחוזרים. להביא לך סלייס?"
[10 דק' אחרי]
"היוש! מה הוויי-פיי פה?"

זו בערך השיחה שניהלנו עם השמרטפית שלנו במוצ"ש האחרון, שאיפשרה לנו סופסוף לטעום את אחת הפיצות הטובות בתל אביב, החבויה ב-MAGAZZINO – האיטלקייה הסקסית יש לומר, שפתחו בתחילת השנה האחים-המסעדנים יורם וארי לבית ירזין ("מוזס", "זוזוברה", "טוני וספה", "קפה איטליה", "טאקריה", יו ניים איט). כך גילינו שהדלת הכפולה הממוקמת בקצה חניון ברחוב בגין, היא בעצם פורטל המוביל ליקום מקביל שמח וטעים, שלא מסגיר לרגע את הכאוס שמתחולל בחוץ (עוד לגיטימי להתלונן על עבודות הרכבת או שפספסנו את הרכבת?). בהאנגר גדול (ממנו נגזר גם שם המסעדה באיטלקית – "מחסן"), מחכה לכם מטבח פתוח שבמרכזו טאבון עסוק, ולצידו בר צוהל עם ויטרינת קינוחים אלוהיים (ותודה לברק כהן על כל אלה), המפריד בין החלל המרכזי לחצר פנימית רחבה וכיפית. את כל אלה מחבר יחד תפריט מהודק, לא יקר ויצירתי שמציע מנות קלאסיות של פיצות עגולות ופסטות בעבודת יד אבל עם פרשנויות חדשות שעוררו לנו את הלשון לחיים.

פתחנו עם סלט שומר, שקדים, צנונית ופלחי תפוז, שהיה עסיסי ומרענן (38 ש"ח), ו-2 כוסות קיאנטי רופינו אדום שחיממו את האווירה (26 ש"ח לכוס). משם המשכנו לשרימפס-בורגר מצוין וחריף ביותר, שהחביא בין שני פלחי לחמניה רכה וטריה שרימפסים ברוטב עשיר של איולי צ'ילי ומייפל, עלי חסה, צלפים ופרוסות עגבניה (48 ש"ח). אחריו הגיעה מלכת השולחן – פיצת פפרוני בקר, עם פרוסות צ'ילי טריות, אדומות וירוקות לוהטות, גבינת מוצרלה ורוטב עגבניות מעולה כמו בסרטים, שלקח אותנו בטיסה ישירה לאיזה כפר נידח בקצה המגף (54 ש"ח). על הקינוח שבחרנו מהוויטרינה – מנת תותים שמתחבאים תחת הר מסקרפונה, עם רוטב תותים, שערות קדאיף ופיסטוקים מסוכרים – קשה לנו לדבר בלשון עבר (40 ש"ח).

בקיצור, תפסו כל תירוץ קרוב – יומולדת, רעב קיצוני, סידורים בביטוח לאומי – ולא תאמינו כמה איטליה קרובה אליכם. ממש בקצה החניון.

מסעדת "מגזינו" – מנחם בגין 21, תל אביב, טל': 03.7570535, כל יום 12:00-חצות

 
(צילומים למעלה: אורית פניני, David Dudi Califa, Itay Biderman, Liron Jacobi Marcous)

 

הר האושר. קדאיף תות במסקרפונה

הר האושר. קדאיף תות במסקרפונה

 

 

מכאן יוצאים הדברים הטובים. מסעדת MAGAZZINO

מכאן יוצאים הדברים הטובים. מגזינו (צילומים: DC Design Culinary, Pick-Up)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה