09 בדצמבר, 2010

מייד אין צ'יינה

אורי בנדורי חזר מסיבוב גלריות בהונג קונג וגילה שאת האמנות שלהם - הסינים דווקא יודעים לתמחר לא רע

הונג קונג היא עיר של קניות ועסקים. צפוף, די רועש, אבל מלא חיים. שילוב של עיר מערבית עם ניחוח בריטי ושל עיר סינית עסוקה (מדי). אומרים שסצינת האמנות הסינית לוהטת: אמנים סינים מציגים במערב וזוכים להצלחה והמון כשרון שהיה חבוי וסגור יוצא החוצה. אבל כל זה קרה רק בעשור האחרון, כך שלא איחרתם בהרבה.

במרכז הונג קונג תמצאו רחוב גלריות בשם המפתה Hollywood Road. הרחוב נחמד, מלא חנויות המוכרות ענתיקות, חלקן אמיתיות (אבל כדאי לבדוק מקרוב, לא בטוח אם אתם יודעים לזהות פריט אורגינלי מה- Ming Dynasty). יש גם בתי קפה קטנים ונחמדים ויש גם גלריות של אמנות (בעיקר סינית) עכשווית. בשם הספציפיות המפורסמת של "מרמלדה" נתרכז בגלריה ותצוגה של אמן מסוים שתפס אותנו במיוחד, אם כי ייתכן שרק הגלריה תשאר במקומה עד שתגיעו.

הגלריה נקראית Schoeni והיא מתחלקת לשני חצאים: אחד ב-Hollywood, ואחד נוסף, לא רחוק משם (אם כי בסופה של עליה קטלנית), ב- Old Bailey (למקומיים יש כנראה חיבה עזה לשמות בריטים, עוד מהימים המאושרים בהם היו חלק מהאימפריה). כשביקרנו בה, הוצג באחד החצאים אוסף מרשים ביותר מעבודותיהם של אמנים סינים שונים, ובחצי השני – תצוגת יחיד של Zhang Lin Hai הנקראית "The Fading Sun" – והיא יפה להפליא. הסגנון ריאליסטי מאוד, דימויים חזקים ומחאה שמתחבאת כמעט בכל תמונה. למקרה שלא תספיקו לראות בלייב – מומלץ מאוד להיכנס לאתר הגלריה ולחפש את האמן. קריאות כיוון לאמנים מומלצים נוספים: Chen Yu, Zhao Fang,  Yu Chen ו- Chen Li. למקום יש גם היסטוריה מיוחדת. הוא הוקם ב-1992 על ידי Manfred Schoeni, שהיה בעל חזון להציג אמנות מקומית הרבה לפני שזה היה מקובל ואפשרי.

אגב, למעוניינים בסובינירים – מחירי האמנות ממש לא דומים למחירי המוצרים האחרים המגיעים מסין, ללא ספק יישרו שם קו עם המערב.

גלריה לאמנות עכשווית בהונג קונג – להצצה בתערוכה של Zhang Lin Hai – לחצו כאן www.schoeni.com.hk
(לאתר נוסף של הגלריה – לחצו כאן
schoeniartgallery.com)

Gallery I: 21-31 Old Baily Street, Central, Hong Kong

Gallery II: 27 Hollywood Road, Central, Hong Kong


 

מנוחת הלוחמת. Nicole Scheoni המנהלת הנוכחית של הגלריה (צילום: Morgan Ommer)

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה