27 בנובמבר, 2014

מיהו ליברל

המגזין המודפס "ליברל" לא מפחד לעסוק בנושאים הטעונים שמעניינים את כל מי שחי כאן, החל ממצבו של תהליך השלום ועד האלטר אגו של יהודה לוי

לא יודעים מה אתכם, מדי פעם אנחנו תופסים מעצמנו אנשים אינטלקטואלים, שחושבים בשביל עצמם, שלא נותנים יד לסתימת פיות ואוהבים לייצר דיון מעמיק (גם אם הוא בפייסבוק בעניין "סופגניית ריבת חלב או תות"). בזמן האחרון יצא לנו לקחת לידיים את המגזין "ליברל" ולהישאב אל תוך הסימפוזיונים שמתחוללים שם, כמו שמזמן לא נשאבנו. 

המגזין המודפס (באיכות גבוהה יש לציין) ראה אור לראשונה במאי האחרון, ומאז באמצע כל חודש מוציא גיליון המוקדש לפרופיל אישיות, או שאלה שמעסיקה (שלא לומר בוערת) בראש של כל מי שחי פה, כמו מתי ולמה הפסקנו להאמין בתהליך השלום? מיהו באמת איווט? כיצד שינתה אותנו המחאה החברתית? ועוד. מעבר לכתבות על תופעות פוליטיות רחבות, תמצאו בכל מגזין גם פרק בתקשורת עם ניתוחים מרתקים ואמיצים (מה באמת קורה שם בערוץ 1?), פלוס פרק על גיבורי תרבות שונים (קריאת חובה – "מ'יהודה לוי' ועד 'יאיר לפיד': דיוקנו של האלטר אגו הישראלי"). בין הכותבים תמצאו את דניס רוס, אודי סגל, ציפי ליבני, וגם דנה וייס, גארי קספרוב, עמית סגל ועוד רשימה ארוכה ומשובחת. בחלק האחרון, מחכים לכם טורים אישיים מתחלפים וחריפים (שהכי כיף לעקוב), למשל ההתרסות של אלדד יניב או עמנואל רוזן; הזוויות שמעלה יעל פז-מלמד לגבי גופי התקשורת שמקיפים אותנו; השאלות שרק לרוגל אלפר מותר לשאול ("למה לבחור בראש ממשלה שלא הייתי קונה ממנו אוטו משומש"), הרשימה חלקית ביותר, ולכולם באמת אכפת ממה שקורה פה ואין כל פחד לכתוב את זה. את הבמה המכובדת של "ליברל", בנו יחד לאוניד נבזלין ורותם דנון, שביקשו להעניק מקום מוגן מצנזורה לדיון פוליטי אמיתי וחופש ביטוי עיתונאי. תוסיפו לזה את השערים היפהפיים והאיורים המעולים המלווים את הכתבות, וקיבלתם את הדבר הכי קרוב ל-"ניו יורקר" שיש לנו כדי לשקוע בו בשבת בבוקר.

אלינו התגלגל במתנה גיליון מס' 6, בו שמות כמו שמעון פרס, סמי מיכאל, מולי שגב או שהרה בלאו סוקרים מכל כיוון את השאלה מיהו יהודי? החל מקומיקאים יהודים, דרך ממציאי פנטנים ועד ערפדים שעברו ברית. הלכנו להעמיק, מיד נשוב.

מגזין ליברל (מופץ באמצע כל חודש) – 39.90 ש"ח לגיליון
להשיג ברשת חנויות סטימצקי, צומת ספרים, בקיוסקים ובחנויות ספרים נבחרות. מחיר מנוי – 29.90 ש"ח לחודש. הנחות לסטודנטים. לרכישת מנוי חייגו 8037*

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה