22 באפריל, 2009

מטבח עם נשמה

דפיו היפים של הספר הידידותי לסביבה "בישול מלא חיים", מלאים ברעיונות כיצד אפשר לאכול בריא יותר, אורגני יותר ופשוט להרגיש טוב יותר, גם מבלי לצלול לשקית של מונוסדיום גלוטמט

כל מי שדיברנו איתו בשבוע האחרון התלונן על הקושי לשוב לחיי השגרה אחרי הפאוזה המבורכת של החג. נראה כאילו וירוס הדיפרסיה האורבנית תקף את כל התושבים, ללא יוצא מן הכלל, ואם היה לנו דולר על כל אדם שנשבע לנו השבוע שהוא עם העיר הזאת גמר, והוא עובר לאמירים, מתחיל למדוט ואוכל רק כוסמת מאודה מעתה ועד עולם – היינו כבר מזמן בעליו החוקיים של צימר מפנק במונטה קרלו.

כדי להקל על עצמנו את השיבה למסלול המהיר, שמחנו ללטף עת דפיו היפים של "בישול מלא חיים" – ספר בישול בריא ואורגני שכתבה יוטקה הרשטיין, בעלת מסעדת הרדוף שבקיבוץ הרדוף. הרשטיין, אישה רבת טעמים וגוונים, צבעים וסיפורים, חיה על פי הגישה האתרופוסופית, וברוח זו רקמה את הספר המיוחד הזה, שיש בו מתכונים טעימים ומגוונים לסלט חצילים בדואי, גולאש הונגרי, שומר אפוי בתנור ועוד המון ארוחות בריאות מכל התרבויות והעדות. מאחורי הספר עומדת אידיאולוגיה פשוטה ומנצחת: לעשות לאנשים חשק לאכול מזון בריא שיגרום להם להרגיש טוב יותר. מלבד העובדה שהספר מאויר ומעוצב בקפידה, הוא גם הספר האקולוגי הראשון שמודפס בארץ: הוא לא עשוי מנייר ממוחזר (מתברר, מי היה מאמין, שזה לא רעיון ידידותי כל כך לסביבה), אלא "מפצה" את הטבע בשתילת עץ חדש על כל עץ שנגדע למטרות הפקת הנייר, ומודפס בצבעים על בסיס צמחי. בין חומרי הגלם והסיפורים, המתכונים והאנקדוטות, אפשר למצוא בעיקר הרבה אהבה, נתינה וקבלה, וזה הרי כל מה שאי פעם ביקשנו: מזון פשוט, טעים ומנחם לנשמתנו הרעבה.

"בישול מלא חיים" מאת יוטקה הרשטיין – 125 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים, טל': 04-9059229, www.harduf.org.il/rest/book.htm

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה