22 במרץ, 2016

מותר זיכרון אסור

גיליון שני לכתב העת הספרותי המשובח "פטל" רואה אור בימים אלה, ומביא אליכם ממוארים אמיתיים וסופר אישיים, הפעם תחת הנושא: "אסור"

בקיץ הקודם, אף אחד עוד לא ידע לחזות אם כתב העת הספרותי הישראלי "פטל: סיפורים שהיו", יצליח לגייס את הסכום הדרוש כדי לצאת לאור. אבל כמעט שנה ו-800 גיליונות אחרי – כבר ברור לכולם לגמרי שהפרי המתוק והעסיסי הזה כאן כדי להישאר. והוא הכי בשל לעונה.

לאחר ההייפ הגדול סביב הגיליון הראשון, שעסק בזיכרונות ילדות מהעיר תל אביב, מאת כותבים ותיקים או צעירים, רואה אור בימים אלו האסופה השנייה בסדרה, שמוקדשת לנושא המסקרן – "אסור". גם הפעם ביקשה מהכותבים, העורכת והמו"ל – אביבית משמרי, לשלוח לה ממואר, או סיפור-זיכרון אמיתי בגוף הכי ראשון שאפשר, ובלבד שיעסוק באיסורים, הגבלות וכבלים. בין 17 הסיפורים המעולים ופסיפס הקולות העכשוויים שאספה, מכותבים כמו יגאל סרנה, יוני רז פורטוגלי, שולמית אפפל, דוד מרחב, שמעון מרמלשטיין, ועוד – תמצאו אפילו קול מן העבר: טקסט של המחזאי והסופר יוסף מונדי המנוח. יש גם הדפסה מחודשת לסיפור הראשון שפירסם אי פעם התסריטאי חגי לוי ("בטיפול", "הרומן"), משנת 1985. או ממואר מפי יוצר שאינו סופר – המוזיקאי שלמה בר, הספד אישי שכתב יונתן הירשפלד לזכר ההיסטוריון בעז נוימן, ועוד סיפורי זיכרון מרתקים על הפרת כללים, התנסויות מיניות מוקדמות, מפגש דתי-חילוני, מאבק כנגד הטבע, החברה או הנסיבות (כמו גם קבלה מרצון של המוסכם). 13 מהם נכתבו במיוחד עבור כתב העת.

אביבית, שמגבשת בימים אלו כבר את האנתולוגיה הבאה, מספרת ש"פטל" מיועד לצאת פעמיים בשנה בלבד, ותמיד לתת במה לקולות מגוונים ומפתיעים. מעין רשומון מספרי הסיפורים הטובים ביותר שלנו. בואו לקטוף עותק מהפרי האסור וחכו לפטל הבא. בהצלחה.

כתב העת "פטל 2: אסור" (עריכה והוצאה לאור: אביבית משמרי, בתמיכת קרן רבינוביץ' לספרות) – 39 ש"ח 
להשיג באתר "פטל", או בגרסה דיגיטלית ב"בוקסילה", או בחנויות ספרים עצמאיות בתל אביב – "המגדלור", "תולעת ספרים", בקרוב ב"סיפור פשוט", וגם בחנויות ספרים עצמאיות בירושלים. ליצירת קשר – עמוד הפייסבוק או במייל: avivitmishmari@ccc.net.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה