09 בפברואר, 2015

מה ששמעתם

שתי שיטות ללימוד אונליין של שפות זרות, ישדרגו לכם את החופשה הבאה בכל נקודה על הגלובוס. פעם אחרונה שאתם מזמינים פיצה באיטליה בלי להבין את התוספות

אם עונת הטיולים כבר מדגדגת לכם (מי אמר ליל הסדר ביוון ולא קיבל?), אם אתם משחקים מתחת לשולחן הישיבות באפליקציית סקייסקנר ("מאמי, יש סדירה לברצלונה דרך קייב, לקנות?"), בטח כבר דאגתם לפספורטים בתוקף, מזוודות מחוץ לבוידעם ופנסיון לרקסי. ובכל זאת, יש עניין אחד שתמיד מזניחים לקראת חופשה ויכול לשדרג כל וויקאנד בפריז: פערי השפה. הגיע הזמן לעשות סוף לגמגומים של אבא בסאבווי.

אם תתארגנו כבר מעכשיו על אחת מ-2 אופציות ללימוד אונלייני של שפה זרה שניסינו – אפליקציית דואו-לינגו או שיטת פימסלר לשפות – עד פסח אתם עומדים לשלוט בתפריטים של איטליה, בהתמקחויות בשוק בתאילנד, ברחובות ההולנדים של הולנד ולהרשים את המקומיים בלי לפתוח גוגל-טרנסלייט אפילו פעם אחת.

בון שאנס:

 

#1 (בתמונה למעלה)
מה
– אפליקציית Doulingo החינמית (שזכתה כטובה ביותר לשנת 2013 ע"י אפל)
המתודה – מבחנים (לא תלויים בזמן) שבודקים את השמיעה, הכתיבה, הדיבור וההבנה שלכם בשפה הזרה
מה אפשר ללמוד – 9 שפות פופולריות במיוחד: צרפתית, פורטוגזית, ספרדית, שבדית, אירית ועוד. קורסים נוספים נמצאים בשלבי פיתוח של גולשים מכל העולם באופציית "אינקובטור" באפליקציה.
איך מתחילים – נכנסים לאתר מהמכשיר הנייד או מהמחשב, בוחרים שפה ומתחילים מיד מבחן שאלות קצר שעובד על אוצר מילים בסיסי לכל שיעור (שיחון היכרות, אוכל, גופים, חיות, וכו'). חלק מהשאלות בוחנות את הדקדוק והכתיבה של מה שתשמעו, חלק מבקשות שתתרגמו משפט כתוב, וחלק מתרגלות דיבור בעל פה כשהמיקרופון של האפליקציה "מאזין" ומוודא שאתם הוגים נכון כל מילה. יש גם תזכורת יומית שתוודא שאתם עומדים ביעד הצבתם לעצמכם ואופציה לבדוק איך משתמשים אחרים התמודדו עם הג'יבריש הזה.
מהפה שלנו – נסיינית המערכת שעמדה לארח בת דודה מבלגיה סיפרה שהצליחה להגיע לצרפתית בסיסית תוך 5 שיעורים, לרענן את כל מה שלמדה מהתיכון ולהבין לגמרי שיחות של צרפתים באוטובוס. סה מניפיק!
כמה ומאיפה – חינם (וממכר) היכנסו מכל מכשיר נייד או במחשב ל-Duolingo.

 

#2

איך אומרים "זה אשכרה עובד" בסווהילית? מתוך אתר PIMSLEUR


מה
– שיטת Pimsleur, עם ניסיון של 50 שנה (!) ללימוד שפות
המתודה – שיעורי אודיו (בדיסקים או קבצים להורדה לכל נגן) המבוססים על שמיעת משפטים וחזרה בעל פה בקול רם
מה אפשר ללמוד – 50 קורסי שפות שונים – מארמנית ועד ויאטנמית, כל ניבי דרום אפריקה, ואפילו עברית
איך מתחילים – נכנסים לאתר, בוחרים שפה, שומעים שיעור ראשון חינם בן 30 דק' (לאחריו תוכלו לרכוש את הקורס כולו) שכולל פיענוח של שיחה ראשונית עם דובר השפה הרצויה. כל מילה מפורקת להברות, מסופה ועד תחילתה, אותן תתבקשו להגות בקול רם ולאט עד שתרכיבו משפט שלם וממנו שיחה, כשבכל כמה שניות תישמע התשובה הנכונה. כל ערכה שתרכשו מגיעה גם עם חוברת (מודפסת או להורדה) שעובדת על קריאה והבנה בכתב, וכל שיעור ניתן לקחת מכל מכשיר לכל מקום.
מהפה שלנו – חבר בצוות שעמד לנסוע לאיטליה הצליח תוך חודשיים של תרגול 30 דק' ביום לשוחח באיטלקית בלי בעיה ולעשות שופינג בלי לפספס אף מילה.
כמה ומאיפה – החל מ-464 ש"ח לקורס מתחילים שלם בכל שפה (30 שיעורים, להורדה למחשב או כסט דיסקים), היכנסו לאתר PIMSLEUR

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה