17 באוקטובר, 2013

מה שקורה בקוריאה

שליחנו ליעדים שכנראה כבר לא נגיע אליהם בגלגול הזה - חזר מסיבוב שכולו בריאות בסיאול היפה. המזרח הרחוק הירוק

ובזמן שאנחנו מזיעים בתור לפלאפל, חבר מערכת בר מזל מפגיז לנו את הוואטסאפ עם תמונות של נודלס מגרים ומיני כופתאות ממסעדה טבעונית, באחד היעדים שכנראה כבר לא נגיע אליהם בסיבוב הזה: סיאול. קבלו 2 המלצות בריאות לנוסעים לדרום-קוריאה (ובמילים אחרות: שלחו לסוכנת הנסיעות שלכם, שתפתח קצת את הראש):

"הגענו לסיאול בקוריאה, עיר ענקית ורועשת. נראה שלכל קוריאני יש סמארטפון בגודל של שטיח כניסה לבית, ובכל כמה מטרים תמצאו בית קפה מודרני ומדליק, משהו כמו מיליון ווריאציות על "סטארבאקס" (אך עם קפה לא רע בכלל). האוכל המקומי מבוסס בין היתר על בשר בקר קוריאני מצוין (בניגוד לאמריקאי, שנחשב "נחות"), אותו מבשלים פה על פלנג'ה שנמצאת ממש על השולחן. אבל יש גם אופציות בריאות יותר לסיבוב בעיר:

#1
מהמסעדת Chaegundaam
המהות – מסעדה טבעונית שגם קרניבורים אוהבים
דבר המבקר – "פירוש השם הוא "סיפור של ירקות ושורשים". ואמנם זוהי מסעדת טבעונית ואורגנית למהדרין. מדובר באוכל זן (או אוכל מקדש – Temple Food), שאוכלים הנזירים הבודהיסטים, ואין בו דבר מן החי. כדי להרבות שמחה, תכנון הפנים של המסעדה הוא לפי עקרונות הפנג-שוואי (Fengsui). לקרניבורים שביננו מצפה הפתעה: זה נורא טעים, והמסעדה מקסימה. יש תפריט קבוע שבו מקבלים המון מנות קטנות וטעימות. אין ספור ווריאציות על הקימצ'י המקומי, המון טופו, מרקים, עלים, שורשים ואפילו סושי משובח. הפטריות מככבות במרקים ובסלטים, וזו של הסושי ממש מצוינת (פטריה של אורנים, אך ממש לא דומה לאורניה שלנו). זה טעים, שונה, מוגש בצורה אסתטית ביותר (ראו תמונות), ואפילו האלכוהול הוא מן יין-אורז מצוין שדומה קצת לקומפוט. להביא לתל אביב!".

Chaegundaam
www.chaegundaam.com
Tel:+82-2-555-9173
Ildong Building, Daechi-dong, 983, Ganggam-gu, Seoul, Korea

#2
מה – הפארק על נהר ההאן (Hangang Park)
המהות – טיול נעים ומרחיב לב באמצע העיר
דבר המבקר – "אם תלונו קרוב לנהר החוצה את סיאול, ואתם צריכים להזריק את מנת הספורט היומית שלכם, הפארק הוא אופציה מומלצת. זהו נתיב אופניים והליכה לאורך שתי הגדות של הנהר. נראה כמו המסלולים בפארק הירקון, רק באקסטרה לארג'. הנהר הוא נהר אמיתי, הגשרים הענקיים עוברים גבוה מעל הראש עם שישה נתיבים לכל כיוון, והעיר הגדולה הזו נוכחת מאוד מעל הנהר. חוץ מזה, הנוף די דומה (כמו ברוב העולם כנראה): רוכבי אופניים מדוגמים, אנשים רצים והולכים וכלבים שהוצאו לטיול. נראה גם שההפרדה בין הולכי רגל לרוכבי אופניים נשמרת יותר בקפידה והנקיון כמובן מושלם. אימון נעים!".

 

 

כאן צילמו את גנגם סטייל? פארק Hangang

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה