10 במרץ, 2016

מה נשמע >> מה נראה

סוגרים עוד שבוע במפעל עם משהו אחד יפה לבהות בו, ומשהו טוב להאזין לו. עד ראשון אנחנו לא רוצים לשמוע פיפס מכם

בא לנו טוב החמישי הזה, טוב מאוד. כל מה שאנחנו רוצים אחרי שבוע עמוס פלוס פלוס, ולפני הטרפת שמחכה ממש מעבר לפינה (מרתון תפירת פונפונים לנסיכת בריכת הכדורים), זה רק לבהות במשהו יפה, ולהאזין למשהו טוב. אתם איתנו?
 
הנה אנחנו פוצחים בסדרת כתבות חדשה, של חומרי סופ"ש מאזנים שכיף ליהנות מהם זה לצד זה – "אחת ושתיים", שם זמני (המערכת שומרת לעצמה את הזכות להפסיק את הסדרה ו/או להירדם בכל עת. ט.ל.ח):

#1 מה נשמע?
כבר שנים שאין לנו באמת אוטונומיה לגבי מה נשמע באוטו. אבל מתברר שלאחרונה, בכל יום חול בשעה 17:00 בתחנת "גלגל"צ", מבקשים מהמאזינים שבדרכים להציע שיר שיתחבר לזה שהושמע לפניו, יום קודם לכן, קצת לפני השעה 18:00. איך יתחבר? כל קישור אסוציאטיבי מתאים, וכמה שיותר מקורי – כך גוברים הסיכויים שהבחירה שתציעו תעלה לשידור (כולל קרדיט כמובן) ותהיה חוליה ב"שרשרת", שהיא גם שם הפינה החמודה הזאת. אבל הכי חמוד? לשרשרת השירים שנצברה עד כה, תוכלו להאזין ברצף ברצועת היוטיוב שמתעדכנת כאן, ולנסות לפענח את הקישורים והסדר היצירתי שהרכיבו המאזינים. כך למשל שיר של פינק פלויד מתחבר לשיר "פינק" של אירוסמית', שמוביל ל"אורנג' קראש" של REM ומשם ל"סוף עונת התפוזים", ואז באופן ברור ל-"מנגו בננה ומלון", ומי יודע מה יהיה הבא בתור?


#2 מה נראה?
פוטו-בלוג ותיק ומהמם ביופיו, בשם Modern Hepburn, מזכיר לנו למה עדיין שווה להפעיל חשבון טמבלר, או יומן תמונות אישי, שמצליח לבודד ערוץ ברור בתוך כל ים הפינטרסטים. את "מודרן הפבורן" מפעילה כבר כמה שנים אמנית אמריקאית מסן דייגו בשם אליאנה איילה, שמספקת כמויות של תמונות יפהפיות, תחת מקור ההשראה הבלתי מעורער – אודרי הפבורן. כל פריים מכל תחום שהיא צדה (אוכל, טיולים, אופנה, ילדודס) מתחבר לזה שאחריו ולפניו ומצדדיו, בצבעוניות עדינה ומחושבת היטב, כמו קופסת גווני צלליות טובה. אבל כאן לא נגמר הנעים בעיניים: לפי לשוניות שיצרה אליאנה, תוכלו לקבל בצורה מרוכזת את כל תמונות "הידיים" למשל, או אלבום שכולו מביע "חיבה". באתר הרשמי שלה, תוכלו לקרוא גם טיפים לחיים פוטוגניים יותר, ויש גם חשבון אינסטגרם שחושף את האישה שמאחורי האוצרות המדויקת, לצד איורי מים יפים שהיא יוצרת. הפבורן, תמיד היית קלאסה אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה