18 במרץ, 2014

מה מתבשל?

ספר חדש שמתעד את מסעו של האוטואוכל הירושלמי יצא לאור והדליק לנו את בלוטות הטעם ואת החשק לעלות לירושלים

תראו אנחנו פוגשים המון ספרים במהלך השבוע שלנו. בחנויות, אצל חברים, אצל ההורים, ספרים שמגיעים עם שליחים, ספרים שמגיעים ארוזים – בקיצור נוגעים בהרבה ספרים. אבל לאחרונה התנגשנו בספר מגרה במיוחד – "אוטואוכל", ספר/אלבום שמתעד את המסע הקולינרי-חברתי-אמנותי שהוביל השף אסף גרניט עם האוטו-אוכל ברחבי ירושלים.

רגע הסברים: לפני כחצי שנה, במסגרת "עונת התרבות" בבירה, הסתובב לו בעיר מעין אוטו-גלידה בוורסיית גורמה. בכל יום התבשלה באוטו מנה אחרת לתושבי שכונה אחרת, אותה הגיש אורח מתחלף (ירושלמי) לצד השף אסף "מחניודה" גרניט.

הספר, כמו המסע עצמו, מביא בצורה רהוטה, צבעונית, מצולמת למשעי ומעוצבת (מאד, יש לומר), את סיפורי השכונות של ירושלים, את סיפורי הירושלמים שלקחו חלק במסע (מישל קישקא, ג'קי לוי, דנה ויס ועוד) ואת המתכונים כמובן של המטעמים שהוגשו שם. אבל במקרה הזה, מדובר בקלאסיקת – השלם גדול מסך חלקיו. כי בסוף הספר הזה הוא יצירה מורכבת, מפתיעה, מרתקת ומהנה, שתרצו אותה קרוב קרוב למיטה שלכם. ואפילו תוותרו בשבילו על טורניר הקאנדי קראש לשעת לילה מאוחרת שלכם.

כותבים שם – הילה אלפרט, אסף גברון והדיי עפאים, צילמו שם יעל אילן, אסף עברון וטל שחר ובישלו את הרעיון – אסף גרניט ואיתי מאוטנר. אחלה קבוצה להמר עליה.

והנה אנחנו אומרים את זה בפעם הראשונה השנה – מתנה מעולה לפסח. יאי!

"אוטואוכל", 2014 הוצ' LunchBox
274 עמודים, 116 ש"ח במקום 128 ש"ח בחנות המגדלור

הרבה יותר שווה מאוטו גלידה. הספר אוטו אוכל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה