30 באוקטובר, 2012

מה זאת אהבה

בובת חרסינה של ארנב, הצליחה לפרוט לעטרה אופק על כל המיתרים הנכונים, ומאז היא לא מפסיקה לבכות. אהבה זה כואב

כבר הרבה זמן אני מתגעגעת לבכות מספר. לא קרה לי שנים – והנה קרה פתאום בזכות ספר ילדים מנוקד ומאויר, התאמינו? התחלתי לייבב אי שם באמצע, בהמשך התגלגלו דמעות גדולות על הלחיים, והתגברו בשטף לקראת הסוף לכדי בכי תמרורים שהפך להתייפחות מכל הלב בעמוד האחרון, כולל התנשמויות ואפקטים קוליים. עד עכשיו אני ממשיכה לדמוע בכל פעם שאני נזכרת בו.

ומיהו הגיבור שהדמיע אותי ככה? ארנב חרסינה. ארנב נאה ומהודר, שאבּילין הקטנה טיפלה בו במסירות ואהבה אותו בכל לבה, עד שיום אחד הוא נזרק למעמקי הים. מאותו רגע מתחיל מסעו המופלא – מסע פנימי וחיצוני גם יחד, תחנה אחרי תחנה, וכל תחנה נראית איומה מקודמתה עד שמתברר שלא כך הוא, וכל תחנה היא שיעור באהבה. הסיפור מסופר מנקודת ראותו של הארנב (אם כי לא בגוף ראשון) והקורא חווה איתו את המסע בצורה הכי עמוקה וקרובה שאפשר, והקריאה מנגנת על כל מיתרי הנפש, בעדינות אבל בעוצמה הולכת ומתגברת, והלב מתפקע מצער וכאב ותקווה וייאוש עד לאושר הגדול בסוף-בסוף. כן, זאת אהבה, ואהבה זה כואב, אבל בלעדיה אין טעם לחיות. 

אין ספק, מדובר בסופרת דגולה, שיודעת לגעת במקומות הכי עמוקים בנפש בעזרת סיפור ילדים על בובה. לא הכרתי את ספריה עד כה, וכעת ברור לי שאשיג ואקרא את כולם. האיורים המדויקים והמעודנים נוגעים ללב לא פחות מהמלים, והתרגום נהדר. לבני 7 ומעלה-מעלה-מעלה. הורים, אל תחמיצו.

הספר "המסע המופלא של אדוארד טולין" – מאת קייט די-קמילו (אייר: בגרם איבטולין, מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת זמורה-ביתן, 191 עמ') – 84 ש"ח (61.30 ש"ח בבוקמי).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה