01 בנובמבר, 2011

מה הדאווין שלך?

בתחרות על מי יזכה לככב כספר שולחן הקפה שלנו, שמונח בנונשאלנטיות רק בשביל דאווין לאורחים, הגיעו שלושה פיינליסטים מנצחים

לכבוד פתיחת עונת "מארחים בבית כי קר מדי לצאת", בחרנו שלושה ספרים שיהפכו את שולחן הקפה שלכם להצהרה (עם חלב קר בצד): העדכני, החתרני והיומרני.

מתחילים עם הראשון (שבתמונה למעלה):

ספר מס' 1 – העדכני

בואו נודה: ספרי שולחן קפה הם אף פעם לא 'סתם' ספרים, והם לא נוצרו רק כדי לשעשע את האורחים בזמן שאתם מסתתרים במטבח (ועושים קולות של מכינים קפה). מדובר באמירה סטייליסטית לכל דבר ועניין, ובפריט כבד-משקל (תרתי משמע) שמודיע: "כאן חיים בכיף אנשים אינטלקטואלים/מגניבים/מביני עניין". האלבום "אדריכלים/בתים" יתאים במיוחד להיות מונח בנונשלנט על שולחן הקפה של חובבי עיצוב וארכיטקטורה: זהו אלבום שמציג עשרות בתים ואדריכלים – לכל אחד מהם תפיסה סגנונית משלו, שהוא משתף בה את הקוראים. ללא ספק, מדובר בבחירה המושלמת לכל מי שעומד לבנות בית, או סתם מפנטז על אחד כזה. לא מומלץ כשי לחבר/ה שכבר חודשיים מחפש/ת דירה. 

"אדריכלים/בתים", מאת אורלי רובינזון (הוצאת מודן) – 188 ש"ח

 

 

ספר מס' 2 – החתרני

תרססו משהו. "מחתרת הגרפיטי של תל אביב"

אח! איזה אלבום כיפי! חגִי מרום, מעצב גרפי ויוצר, עושה כבוד לאמנות הגרפיטי התלאביבית ברטרוספקטיבה משגעת שיצאה לאור רק לפני כמה חודשים. מרום תיעד בעצמו, משך שנים, עבודות של דמויות מובילות בסצנת הגרפיטי, שילב ראיונות וקטעי שירה רלוונטיים, והתוצאה בועטת ומגניבה עד שאפשר ממש להריח את הספריי מתוך הדפים. האורחים מהכפר אולי יבהו בו בתמיהה, אבל כל באי ביתכם האורבּניים ידעו להעריך את טוב טעמכם ואת מידת העדכניות שאתם מפגינים (ואתם מפגינים, כן?). במילים אחרות, זה ה-אלבום, בהא הידיעה, להניח על שולחן הקפה שלכם בימי מחאה לוהטים אלה. רק עשו לעצמכם טובה, תיזהרו שלא יישפך עליו אספרסו.

"מחתרת הגרפיטי של תל-אביב" מאת חגי מרום (הוצאת חלפי) – 148 ש"ח.

 

 

 

ספר מס' 3 – היומרני


זה רק נראה קטן. "סומו" - אלבום של הצלם הלמוט ניוטון

 

הספר הזה דורש שולחן קפה מפלדה, וחמישה סבלים שיעזרו לכם לשנע אותו מחנות הספרים הביתה (כדאי לשקול מנוף מהמרפסת). זו הוצאה חדשה לאלבום הצילומים הענק, בכל קנה מידה, של הצלם הנודע הלמוט ניוטון. רק כדי לסבר את האוזן, נספר ש"סומו" המקורי שקל 30 ק"ג. אם תצליחו לשים יד על האלבום הזה המוקפד והמדהים, שלא נמצא בכל חנות, תשדרגו מיידית את תדמיתכם החברתית ותהפכו בבת אחת לעשירים מושחתים בעלי טעם משובח. מצד שני, באותו כסף תוכלו לקנות מצלמה ממש שווה. אכן, דילמה.

"סומו" – אלבום צילומים ענק של הלמוט ניוטון, (הוצאת Taschen – "טאשן") – 750 ש"ח (חצי מחיר בדולרים, באתרים בחו"ל).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה