17 באפריל, 2011

מה בסך הכל ביקשתי

גרשטן רובין הצליחה להיות מאושרת תוך שנה אחת בלבד, מבלי לשנות את חייה או לעבור לגור באשראם. איפה חותמים?

זה כבר לא סוד שספרי עזרה עצמית ברבע שקל עושים לנו את זה בענק. משהו בפשטנות הקלילה שבה ניתן לפרק ולהרכיב מחדש את חיינו במו ידינו, קוסם לנו מאד. כשהבית מאיים להיחרב מרוב ברדק, אנחנו ממהרים לרכוש את תרופת הפלא – הספר "כיצד להתגבר על אגרנות כפייתית". כשהדד-ליין עוקף אותנו בסיבוב והעורך מגיש לנו מכתב פיטורים, אנחנו רצים לקנות את "המדריך לדחיין האובססיבי". וכשקצת עצוב לנו, בעיקר בגלל האוברדראפט אנחנו מעניקים לעצמנו במתנה את "פרוייקט האושר", ושכל גבוהי המצח ואניני הטעם יתכבדו וישקו לנו אתם יודעים איפה. כי מה שטוב לעיתונאית הניו יורקית גרטשן רובין – הגרסה הנשואה, האינטליגנטית (ובעיקר האמיתית) לקארי בראדשו – טוב גם לנו.

רובין כתבה רב מכר ענק ובמרכזו הניסיון המעניין שלה להפוך את חייה, תוך שנה אחת בלבד, למאושרים יותר. מאחר שרובין (ממש כמונו) לא התפנתה לעזוב הכל ולברוח לאשראם קסום (כי מה שטוב לאליזבט גילברט מ"לאכול, להתפלל, לאהוב" לא בהכרח מתאים לרוויטל מנס ציונה) – היא הסתפקה בספרים, בחוויות אנושיות מוכרות ובשינויים קטנטנים, שהצטברו והפכו לחיי יומיום בהחלט נעימים ושמחים יותר מאלה שהיו לה קודם. מה היא עשתה? אה. היא הלכה לישון מוקדם יותר, סידרה את הארונות, הצליחה לריב פחות עם בעלה, פתחה בלוג, בחרה עוגות יומולדת ועוד כל מיני טריקים פשוטים שעלולים להישמע דביליים (ואכן, למה להכחיש, לפעמים הם בהחלט נשמעים ככה), עד שנותנים להם צ'אנס, ומבינים שהגברת יודעת על מה היא מדברת. בסופו של הפרויקט הכריזה רובין ש"אני יכולה לשנות את חיי מבלי לשנות את חיי", וזה בפירוש הספיק לנו כדי לקרוא מההתחלה ועד הסוף את הבסט-סלר הזה, שיהפוך גם אותנו למאושרים הרבה יותר, בטוח, אין ספק בכלל, ברגע שניגמל מהדחיינות ומהאגרנות, נסדר את הברדק, נעמוד בדד ליין ונתחיל לעבוד על עצמנו. כלומר, ממש תיכף.

הספר "פרויקט האושר" מאת גרטשן רובין (הוצאת כתר, 360 עמ') – 94 ש"ח (משתתף במבצע 2 ספרים ב-79.90 ש"ח בסטימצקי, או 50 ש"ח באתר "בוקנט" של צומת ספרים)
להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה