28 ביולי, 2010

מגלים את אמריקה

בספטמבר הקרוב תהיה גם לכם הזדמנות לשוטט בשוק המציאות והעתיקות העצום בברימפילד מסצ'וסטס ולמצוא את בובת הפופאי שתמיד רציתם

אם יכולנו לפזר את קרובינו באופן אגואיסטי ברחבי העולם כדי לוודא שתמיד תהיה לנו מיטה בפריז, כרית פנויה בלונדון ומקלחת חמה בבורה בורה, הרי שלאחרונה החלטנו לשלוח גם בן דוד אחד למסצ'וסטס או לכל נקודה באזור ניו אינגלנד (ארה"ב) שיבחר. כך בדיוק עשתה חברה שלנו והבטיחה לעצמה כתובת סמוכה לעיירת ברימפילד היפהפייה, בה מתקיים אחת לכמה חודשים שוק מציאות ענק.

באווירה פסטורלית ציורית וליברלית במיוחד, על כרי דשא יפהפיים, משתרע משני צידי כביש 20 במרכז מסצ'וסטס, שוק יד שנייה עצום אותו יזם גורדון ריד ב-1959 (תחת השם Auction Acres). השוק נחשב כיום לאירוע העתיקות הגדול ביותר באזור – אליו מגיעים מבקרים מכל היבשת, ישנים באזור ומבלים בו ימים שלמים. מה שהחל כמספר דוכנים בודדים בחצר ביתו של גורדון, הפך עם הזמן לאירוע ממוסד, מפורסם ומאורגן, המתרחש במשך שבוע שלם – שלוש פעמים בשנה (מאי, יולי וספטמבר). משעות הבוקר ועד הערב תוכלו ללכת לאיבוד בין שדות דוכנים המסודרים כרחובות שתי וערב ולפגוש למעלה מ-5000 רוכלים המציעים כל פריט יד שנייה אמריקאי שתמיד חלמתם למצוא: שולחנות משנות ה-50, כלי נגינה, כיסאות ומזוודות וינטג', שידות ענתיקה מהממות, קופסאות מרק קמפבל המפורסמות, דמויות פופ קלאסיות או בובות חרסינה, מנורות נדירות וכמובן – דגלי יו.אס.איי ישנים.

החברה שלנו למשל, הצטיידה במזג אוויר מושלם, מצב רוח מרומם (שאכל בכיף את הפקק המוביל לשוק) ועגלת קניות גדולה על גלגלים. כך שוטטה בהנאה מהבוקר, התאהבה בבובת פופאי ומכתבה משגעת, אכלה צהריים במתחם שבשוק (אין כמו נקניקייה ולימונדה אמריקאית אסלי) וחזרה עם מיני חפצים שאסור להשאיר מאחור, כמו סט אקלקטי של שש כוסות משישה דוכנים שונים (5-15 דולר לכוס), מגירת עץ עתיקה (25 דולר), שלטי פח עם פרסומות ישנות (10-20 דולר) וקופת "Little Lulu" מ-1973 צבעונית ומשמחת במיוחד (39 דולר, בתמונה).

ולסיום, אם תגיעו לשם בסתיו תיווכחו בעצמכם שהשלכת בניו אינגלנד היא אחת המרהיבות בארצות הברית, ומשטח העלים האדומים לא ייצא לכם מהראש עוד הרבה זמן אחר כך.

שוק העתיקות והפשפשים הפתוח בברימפילד – השוק הבא יתקיים בתאריכים 7-12 ספטמבר 2010
לפרטים נוספים היכנסו לאתר – Brimfield Antique & Flea Market
כתובת לחיפוש במכשירי ניווט:
BrimField Town Hall
23 Main Street
Brimfield MA  01010
USA

[PSGallery=148t69vpqd]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה