21 בפברואר, 2011

מאש מאין

ניר פלר משקיט לכם את המצפון עם מנת "אורז נזירים" צמחונית וטעימה להפליא, שתגוון את תפריט השווארמה-שניצל-המבורגר השבועי שלכם

נדיר שאני מבשל בבית עוף או טלה. לפעמים אני הולך על דג או איזה פרי ים. אבל בדרך כלל – זה צמחוני למהדרין. שלוש עשרה שנים אני מבשל, מאות ואולי אלפי קילוגרמים של טלאים, פרות ובעלי כנף עברו תחת ידי המלטפות בדרכן אל האש. התשוקה לבשל כרוכה ברגישות אינסופית. לפני עשרים שנה הייתי תלמיד כיתה י' בכפר הנוער אשל הנשיא. שם יצאתי בפעם הראשונה למרעה ולתדהמתי עצר העדר מלכת כשהרמתי את ידיי אל השמיים ושאגתי שאגה. שם חג'בי, מנהל הדיר, פיסח בסרבל כחול כהה התהלך בין עשרות כבשים שזה עתה המליטו, ריח חייתי וסמיך, טלאים חסרי ישע פועים. אלה זיכרונות מכוננים שמלווים אותי בכל פעם שהסכין שלי מפלסת את הדרך בבשר.

אורז נזירים היא מנה שנולדה מאהבתי הגדולה לירקות, קטניות ופחמימות והיא מייצגת את הצד הצמחוני שלי במיטבו. היא עשויה מחומרי גלם זולים ומזינים ואחרי שתסיימו צלחת תרגישו כאילו אתם גלגול של בודהה. נמסטה.

מצרכים (לארבע מנות):
½ 1 כוס אורז בסמטי (אני משתמש באורז בסמטי אורגני של "תבואות", שנמכר ב-"אורגניק מרקט")
¼ 2 כוסות מים
1 כוס שעועית מסוג מאש שהושרתה בלילה במים (זו שעועית שנראית כמו קפסולה בצבע ירוק זית והיא בעצם סוג של עדשים שמקורם בהודו ופקיסטן)
צרור בצל ירוק
צרור רוקט
צרור פטרוזיליה
1 חבילה של נבטי גרגר או כל נבט אחר
1 לימון
שמן זית
מלח ים

אופן ההכנה:
1. להלהיט שמן זית בסיר ולהוסיף לו את האורז תוך כדי ערבוב תמידי, כשהאורז לוהט גם הוא – יש להוסיף את המים ולהביא לרתיחה. לכסות היטב ולבשל על אש נמוכה במשך כ-15 דקות.
2. בסיר אחר לבשל את המאש בהרבה מים כמו פסטה. המאש ששרתה כל הלילה במים תהיה מוכנה תוך רבע שעה אחרי רתיחה.
3. בזמן שהאורז והמאש מתבשלים – קוצצים את כל הירוקים עם סכין חד, מוסיפים להם את הנבטים בשלמותם, וגרידה של לימון.
4. כשהאורז עוד חם מוסיפים את כל המרכיבים ומערבבים עם עוד קצת שמן זית ומלח ים.
5. מגישים ואוכלים עם טחינה או יוגורט, או עם דלעת שלמה שנצלתה בתנור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה