09 בדצמבר, 2013

לעוף על המיליארד

ספרים שמתרחשים בהודו עושים את זה לעטרה אופק: הרומן החדש של מחבר "נער החידות מבומביי" יקח גם אתכם למסע שתמיד חלמתם לעשות אחרי הצבא

אני מתה על ספרים שמתרחשים בהודו, מה תעשו לי? הריחות, הצבעים, המנהגים והקסם ההודי המיוחד מבצבצים בין השורות וכבר אני חצי שבויה. צעירה הודית פשוטה מקבלת יום אחד הצעה פנטסטית מאיל-הון מקומי – להיות מנכ"לית של תאגיד ענק השווה מיליארדים, עם משכורת חלומית, בתנאי שתעמוד בשבעה מבחנים שהחיים יזמנו לה. כמו ב"נער החידות מבומביי" בספרו הראשון של המחבר, גם כאן נקלעת הגיבורה המספרת, סאפנה, לעלילה סוחפת ומתעתעת, שבה פועלים כוחות עלומים במרדף אחר כסף וכוח. סאפנה מצטיירת כצעירה יוצאת דופן, נעימה ואינטליגנטית אך קשוחה להפתיע, המתארת את מהלכיה החיצוניים והפנימיים מתוך ראייה כנה ומודעת, בעודה עולה ויורדת בסחרחרת המטורפת שהחיים מזמנים לה. כל מבחן מאתגר מקודמו וסאפנה צולחת היטב את ששת הראשונים, אך האחרון קשה מכולם, ורק בסיומו מתפזר המסתורין וכל הסודות נחשפים. אין ספק שסוואפור יודע לסוואפר סיפור: פשוט כיף לקרוא את הספר הזה, הוא כמו ממתק שאי אפשר להניח לו עד שייגמר. התרגום מצוין, והנה הפרולוג לטעימה.

"היורשת מדלהי" מאת ויקאס סוואפור (מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצ' אחוזת בית, 385 עמ') – 39 ש"ח בחנות המגדלור (במקום 98 ש"ח מחיר מלא)

זיכרונות מאפריקה

קבענו בחמש?! כריכת "שעת הקוקטייל תחת עץ השכחה" - אלכסנדרה פולר

איזה טיפוס האמא הזאת, מאם! ואיזה אבא נחמד היה דאד! אלה הוריה של אלכסנדרה פולר, זוג אנגלים זוהרים שהפכו את קניה לביתם במאה שעברה, גידלו בה בנות וחיו בה באושר רב, למרות המציאות הקשה שאפפה אז את היבשת השחורה. אלכסנדרה, שעברה בבגרותה לארה"ב, חוזרת לבקר אותם לאחר שכתבה את "הספר האיום" – כך קוראת לו האם, ניקולה, שבטוחה שהספר ההוא נכתב עליה וחוששת כל הזמן פן בתה תכתוב עליה עוד ספר איום כזה ­– ורוקחת מהביקור עוד ספר נפלא, והפעם באמת על הוריה ועל הימים המאושרים ההם שלא ישובו עוד. הספר רווי בהומור עדין ובהסתכלות נבונה על זיכרונותיה של אמה המרהיבה, ניקולה, מאז ילדותה ועד שנותיה האחרונות בעמק זמבזי, מתחת לעץ המכונה "עץ השכחה". תענוג לקרוא את הספר ולהכיר את המשפחה המקסימה דרך עיניה האוהבות אך הביקורתיות של הבת, ואת המקום והתקופה המרתקת שבהם חיו. התרגום די בסדר, והנה פרק ראשון לטעימה.

"שעת הקוקטייל מתחת לעץ השכחה" מאת אלכסנדרה פולר (מאנגלית: חנה כהנא, הוצ' כתר בשיתוף ספריית מעריב, 244 עמ') – 56.40 ש"ח באתר ההוצאה במקום 94 ש"ח מחיר מלא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה