08 במרץ, 2015

לעוף כמו ציפור

עטרה אופק צדה 2 ספרי מקור חדשים ומצוינים לקטנטנים שאוהבים לצאת לטבע לחקור צמחים, ציפורים או תותים (ולחזור הביתה עם בוצה)

הספר היפה הזה כולו קלילות ושעשוע, ודרך הקלילות מתגנב לו בחשאי המון מידע מרתק ואפילו איזה מסר או שניים. וזה כל כך הרבה יותר טוב בעיני מספרים שבאים קודם כל ללמד את הילד משהו ש"חשוב לדעת", ושוכחים שהדרך לשם צריכה להיות חיננית ומסקרנת. זוג צוּפיוֹת בשם ציפי וצוף מוכרחות לבנות קן באופן דחוף, ולשם כך הן מעופפות ברחבי השכונה ומחפשות היכן יקימו את ביתן. מסע החיפוש אינו קל, כי הציפורים הוותיקות לא בדיוק פתוחות לקבל תושבים חדשים: "הם לא מתאימים לשכונה, אומרת היונה./ הם מפזרים פירורים, מקרקרים הדרורים/ (…) והבולבולים מבלבלים:/ הם יותר מדי כחולים!" והמבין יבין. רינת הופר משחקת ביצירתיות מרנינה בהברות ובעיצורים, וגם אם חרוזיה אינם תמיד מהוקצעים לעילא, כיף לגלגל אותם על הלשון כשמספרים אותם בקול: "ציפי מטילה בקן שלוש ביצים/ ויושבת ודוגרת עד שנשמעים ציוצים/ ומתוך הסלסלה ראשים מציצים/ שלושה גוזלים פצפוצים (…) וההורים נאנחים בגב כפוף/ קשה כל היום למצוא צוף, למצוץ צוף". תענוג. ועוד לא אמרתי מלה על האיורים הגדולים והנהדרים של הופר, שמפגישים את הקורא הקטן (והגדול!) עם שלל ציפורים וצמחים ופרחים מהסביבה הקרובה ופותחים לו חלון מסקרן אל הטבע. מתנה מצוינת לבני 5-7.

"ציפי וצוף" מאת רינת הופר (הוצ' זמורה ביתן, 28 עמ', מנוקד) – 44 ש"ח בחנות "המגדלור" במקום 49 ש"ח מחיר מלא

מי רוצה תותים

עושים צחוקים עם סבוש. "הקוקיות של סבא" - תמר וגיל ריבה

הנה דוגמה מושלמת למה שנקרא מותק של ספר, כי הוא שופע מתיקות, אבל לא מהסוג הדביק אלא מהסוג המשמח. יש כאן סיפור מלבב שילד מספר בגוף ראשון על סבא שלו ועל חוויה משותפת וטובה של שניהם, עם איורים שהופכים אותו לחגיגה אמיתית: כל כפולת עמודים היא קולאז' אמנותי מהמם ומרהיב עין, שתענוג לשקוע בו למשך דקות ארוכות. גיל ריבה ואמו כתבו יחד סיפור תמים וחמוד על התותים בערוגה של סבא, שמישהו אוכל אותם בלילות, והנכד וסבו נחושים לגלות מיהו הזללן המסתורי. הכתיבה עצמה כיפית וזורמת, ולמרבה השמחה דווקא לא בחרוזים (הלוקים בחובבנות בספרים רבים מדי ומסתירים מאחוריהם סיפור חלש). בספר לגיל הרך, החלוקה לעמודים היא אמנות בפני עצמה, ועימוד לא נכון עלול לעתים לחבל בספר כולו. למרבה השמחה, כאן הטקסט מלא אקשן מהסוג שמלהיב פעוטות, ומאפשר למאזין הקשוב לסקור בינתיים כל תמונה לפרטיה. אהבתי גם את הפתרון הנחמד בסוף הספר. שמחה רבה לקטנטנים בני 3-5.

"הקוקיות של סבא" מאת תמר וגיל ריבה (אייר להפליא: יאיר בכר, הוצ' כנרת, 28 עמ', מנוקד) – 44 ש"ח ב-"המגדלור", במקום 49 ש"ח מחיר מלא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה