04 ביולי, 2016

לעבור את הגבול

עטרה אופק יצאה למסע מעמיק לירדן, וחזרה עם נפש מרוממת ושלל המלצות חיוניות - מהמדריך, דרך הסנדלים, הכובע ועד נעלי ההליכה הכי נאות ושוות בשטח. הו, הסלע האדום

לשם שינוי, הפעם לא על ספרים. הפעם המלצה על טיול. טיול שלקח אותנו הרבה יותר רחוק ממה שתיארנו לעצמנו, והיה בעצם קרוב יותר מכל חוצלארץ, אפילו יותר מסיני. חמש דקות מאילת, והופ – אתם בירדן.

ולא סתם בירדן. נסענו לטיול כזה של מיטיבי לכת, שלושה ימים ושני לילות עם שינה בשטח, בלי מים זורמים ובלי שירותים פרט לקרקע המדבר. טיול כזה שבחיים לא הייתי יוצאת אליו, אלמלא צירוף נסיבות משונה שלא כאן המקום לפרטו. התוצאה של צירוף הנסיבות הזה היתה חבורה של תשעה אנשים, חמש נשים וארבעה גברים, שיצאו להרפתקה פרטית עם אמיר פלג, מדריך מנוסה לוואדיות של ירדן.

שאני אסכים לישון בשק"ש תחת כיפת השמים, בלי מקלחת ושירותים ופינוקים מינימליים, ועוד לשלם על זה כסף? לצעוד קילומטרים רבים בתוך נחלים שוצפים באמצע השממה, מתחת לשמש קופחת? אני??? לא, לא, טעות במספר. אבל עובדה, יצא ככה, ואני לא מתחרטת לרגע. היה כיף אדיר, בין השאר בזכות הליווי הצמוד והמסור שחיכה לנו במיניבוס במעבר הגבול, עם ארכיאולוג מתוק מפטרה שהיה המדריך המקומי שלנו, ועמו צוות קטן ומסור של נהג, שוטר (החוק בירדן מחייב ליווי משטרתי) ובדואים שדאגו לאוכל טעים להפליא ולמזרנים בחניות הלילה.

לא אלאה אתכם בפרטים, תוכלו לקרוא עליהם ברשת. ואדי אבן-חמאד, עם שפע גנים תלויים ומעיינות חמים וצוננים, ואדי ע'וויר – 13 קילומטר לא קלים, רובם במים, בנוף עוצר נשימה של צמחייה, צוקים ומפלים – ולקינוח ואדי חסה (הנקרא גם נחל זרד) השופע זרמים עזים ופינות חמד. אספר לכם רק מה הציל את חיי בטיול הזה, ואולי משהו מכל הטיפים יהיה רלוונטי גם לכם:

1. הנעליים הכי נוחות שהיו לי אי פעם, שאני נועלת באשר אלך, בעיר ובכפר, על מדרכות ושבילים, בהר ובגיא, נהדרות גם לסובלים מבעיות הליכה כאלה ואחרות, הוכיחו את עצמן גם בקטעים היבשים של הטיול, ועדיין נראות כחדשות אחרי כביסה: סקצ'רס go walk 3. אני קניתי בחנות בנמל ת"א, שיש בה שלל דגמים, צבעים ומידות והמחירים נעים סביב 300-380 ש"ח. אל תתפשרו על דגם אחר, בדקתי: אין כמוהן. נסו ולא תצטערו. כמו ללכת על עננים.

2. סנדלי Lizard – פי אלף יותר נוחים משורש, מחזיקים את הרגל שאין דברים כאלה ומושלמים להליכה במים, בזכות המדרס האנטומי ואחיזת הסוליה המעולה. תענוג של סנדלים. 290-380 ש"ח בהתאם לדגם, בפתח תקווה וברשת.

3. כובע רחב-שוליים – למשל Eclipse של Gravity (99 ש"ח בחנויות למטיילים), מקל הליכה מקצועני ובגדים נדיפים שקיבלתי בהשאלה מחברים. לא לזלזל. חשוב ביותר.

חוץ מזה, מי שרוצה לטעום טיול כזה, מומלץ לו לחבור לאמיר פלג, שהוא אמנם מנכ"ל "אקו טיולי שטח", אבל לטיולים האלה הוא יוצא עם קבוצות באופן פרטי, "בשביל הנשמה", והוא בעצמו נשמה. כמו שהוא אומר, טיולים כאלה "מותחים לך את הגבולות", משנים הרגלים, עושים לך הכרות חדשה עם עצמך ועם החברים שהצטרפו אליך – וגם, ואולי בעיקר, עם ארץ לא נודעת שנמצאת במרחק יריקה, כל כך דומה לשלנו ועם זאת, כל כך שונה. העלות – כ-1750 שקל לבנאדם, כולל הכל, ועוד כ-165 שקל לאגרת מעבר בגבול הישראלי והירדני + 60 דינר (כ-360 שקל) לטיפים ובזבוזים. שווה כל גרוש. טלפון אמיר: 050.5553844, או במייל: amir8861@gmail.com. תעשו חיים, אינשאללה.
.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה