26 בדצמבר, 2019

הרשימה המשותפת

במקום להרכיב עוד רשימה משלנו, החלטנו לשתף ולהגיש לכם את מצעד סיכומי העשור שהכי דיברו אלינו, ושעושים סדר בכל מה שקרה פה בתחום האוכל, האופנה, המוזיקה, הטלוויזיה והקרדשיאנז. דדיקייטד טו אה דקייד

אם לסכם בשתי מילים: היה עשור. ובעוד 64 מילים: כבר שבועיים שלא מפסיקים לסכם לנו אותו מכל תחום וזווית אפשרית. אז במקום לטרחן לכם עם עוד רשימה נוסטלגית משלנו ("10 המנות שאנחנו מתחרטים שבישלנו" / "100 פינות ההחתלה הטובות בעיר" / "20 הסרטים שנרדמנו בהם תוך 20 שניות") – החלטנו באופן ממחזר וירוק למדי פשוט לכוון אתכם אל סיכומים שסכמו כבר גדולים ושקדנים מאיתנו. כי כאלה אנחנו, אקולוגים (וחפיפניקים). זה היה הדקייד שהיה:

 
#1

מתחילים מרשימת 20 הלוקים הטובים של העשור מכל השטיחים האדומים שזיקק "דה הוליווד ריפורטר", ושהחלטנו לכלול בראש המצעד שלנו, ולו מהסיבה הפשוטה שהשמלה שסוגרת את הרשימה (ספויילר: קייט בלאנשט בז'יבנשי, טקס האוסקר 2011) היא גם המועדפת עלינו, כזו שנצרבה לנו כל-כך עמוק בלב עוד בשלהי העשור, עד שאנחנו לא מחמיצים מאז אף הזדמנות או דיון על שמלות יפהפיות כדי לחזור ולהיזכר בה, שוב ושוב ושוב. הולי-ריפ, בחירת העשור. ללא ספק.

 
#2

אם התאבון לרשימות רק מתחיל לדגדג לכם – נשנשו בהנאה את 30 הטרנדים הכי בולטים בתחום האוכל מהעשור האחרון, כפי שצדו מומחי ה"אינסיידר", שלא פספסו אף הטרחה והמצאה שבלענו פה בלי מלח: בישול מולקולרי, תה מאצ'ה, מיזמי פופ-אפ, סופר-פודז, גלידות שחורות, מסעדות פארם-טו-טייבל, תחליפי בשר וחלב, בירות ביתיות, זהב אכיל, וכמובן – כל דבר שאפשר לאפות בצבעי הקשת. לסיכום – אכלתם אותה, ואכלתם אותה בגדול.

#3

ייקח לנו עד 2035 להתאושש מזה. כל רגעי המוזיקה המכוננים של העשור, Billboard

ייקח לנו עד 2035 להתאושש מזה. כל רגעי המוזיקה המכוננים של העשור, Billboard

ואם הרשימה האחרונה נראתה לכם יסודית, חכו שתעברו על הליסט הסזיפי שהרכיב מגזין המוזיקה המשפיע "בילבורד", שהצליח לסנן 100 רגעי שיא מכוננים בעולם המוזיקה מאז 2010 ועד היום. החל ממופע ההתרמה להאיטי, דרך שמלת הבשר של ליידי גאגא, עבור בקטלוג שירי "הביטלס" שהפך ברגע לזמין ב-iTunes, המפנה שעשתה "דה ווייס" בתחום, "ספוטיפיי", הרגעים בהם נפרדנו מדייוויד בואי, וויטני יוסטון ופרינס, היציאות מהארון של זמרי מקום-ראשון כמו פרנק אושן ואדם למברט, ההכרזה של קניה ווסט על ריצה לנשיאות, תופעת בילי אייליש, מיוזיקלי וטיק-טוק מתמזגות, ועוד ועוד. הטו אוזן ובדקו שהכל (והקול) נשמע לכם מוכר.

#4

במקום הרביעי שלנו (או שזה שני מלמטה? איך זה עובד?) אחד הסיכומים שהכי הסכמנו איתו, סעיף אחר סעיף, הוא רשימת 20 סדרות הטלוויזיה הטובות של העשור (בחלוקה לעשירייה ראשונה ועשירייה שנייה), על פי טעמו של המבקר האהוב עלינו, ניב הדס, בטורו "עין עצלה" ב"הארץ" (התארגנו מראש על סיסמת מנוי, זה שווה את זה). "סאות' פארק", "אימפריית הפשע", "מד מן", "פליבג", "הפרלמנט", "פארגו", "הנערים", "בנות", "האמריקאים" ועוד רבות אחרות (כולל ציון אלו שלא הצליחו להשתחל לטופ אבל לגמרי נגעו בו) – ניב קולע בבחירותיו, מנמק ומוכיח במיומנות וידענות רבה (כמו שרק מי שצופה מקצועית למחייתו יכול), מדוע העשור האחרון שייך כל כולו למסך הקטן, ששיחק אותה בגדול יותר ויותר, משנה לשנה. מבלי לספיילר לכם את המקום הראשון, בואו לבדוק מי בחוץ ומי בפנים, או עד כמה הצלחתם לנעוץ את המאסט-סי טי.וי של 10 השנים שחלפו, וצאו לבינג' אחרון של כל מה שלא הספקתם, לפני שהסכר נפרץ מחדש.

#5

ללסיום סיומת, בחרנו את הרשימה היחידה שתשאיר אתכם מעודכנים ובעניינים בכל מסיבת סילבסטר מעתה ועד עולם. כי אתם לא יכולים להיות חלק משנות העשרה של המיליניום, ללא סקירת רגעי השיא בקורות משפחת קרדשיאן, שבחר מגזין US weekly. גם אם לא צפיתם בדקה מסדרת הריאליטראש (שנמצאת כעת בעונתה ה-17!), קשה להישאר אדישים אל מול אחת התופעות שפרצה גבולות חדשים מכל בחינה – טלוויזיונית, אופנתית, מוזיקלית, כלכלית ותרבותית. ולראיה, 13 הפיקנטריות שיצאו מהמסך ויצרו סנסציות וכותרות כלל-עולמיות – כמו הפיכתו של ברוס ג'נר לקייטלין, שוד התכשיטים של קים, כניסתה של קיילי לרשימת המיליארדרים הצעירים בעולם, החתונות המתוקשרות, הבגידות (העוד יותר), ההריונות וכל מה שהלך שם בבית ספיישל K המטורלל. אחרי עשור סוער ומספק מעל לכל מידה סבירה – כבר אי אפשר להתעלם, רק להצטרף.

 

*קרדיט צילומים: Getty Images, Max Bartick/SpoonUniversity, Shutterstock, Terry ONeill/Hulton Archive/Getty Images, Amazon.com, הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה