01 בנובמבר, 2012

לנצח אנגנך

מופע שירי המשוררים בהגשת מיטל טרבלסי הפעים את שלומית כהן אסיף, שקיוותה לחזור הביתה עם דיסק. עכשיו היא סופסוף יכולה

האגדה מספרת, כשנעמי שמר הקשיבה לשיר שלה "נועה" בביצועה של מיטל טרבלסי, היא סימנה אותה. בעקבות רצח רבין, שמר תרגמה והלחינה את שירו של וולט ויטמן "רב חובל" (נכתב בעקבות רצח לינקולן). השיר היה שמור לקולה המיוחד של מיטל טרבלסי.

מאז עשתה הזמרת דרך ארוכה עם שיריה של שמר. ואמנם לא מכבר הוציאה דיסק המכיל 15 משיריה של שמר "שירת נעמי", שנחתם בשיר "רב חובל". במקביל הוציאה טרבלסי אלבום (כפול) נוסף "עוד חוזר הניגון". וזה מבוסס על סדרה משותפת עם חוקר המוסיקה והתרבות – ד"ר מוטי זעירא. "עוד חוזר הניגון" הוא אסופה נפלאה לאוהבי השירה האמיתית. חגיגה אמנותית של המיטב שבמיטב:  אלתרמן, רחל, ביאליק, פן, גולדברג ואברהם חלפי.

השירים בדיסק מוכרים בביצועים שונים ובהרכבים מגוונים. הפעם כולם בקול הפעמונים הנדיר של מיטל. קשה להישאר אדיש, כשמיטל שרה את שורותיו של פן: "בכל פגישה מקרית יש איזו תכלת / לכל מבט ראשון ניחוח הלילך"  או את פעימותיה של גולדברג: "האומנם עוד יבואו ימים בסליחה ובחסד / ותלכי בשדה ותלכי בו כהלך התם…"  באסופה הזו נשמע בין השאר את "בגני נטעתיך" ואת "ערב מול הגלעד" ו"מעבר לים" (בשיר הזה העיניים שלי טפטפו) ו-"השיר על תוכי יוסי". אלה ואחרים – בלווי פסנתרן מופלא (תומר קלינג), המנהל עם הזמרת דיאלוג מוסיקלי מדוייק ומרגש. עם יד על הלב: המשוררים שמיטל מבצעת משיריהם ודאי היו מתמוגגים מההגשה הנוגעת שלה.

לפני מספר חודשם ראיתי את מיטל, מוטי זעירא ותומר קלינג במופע המוקדש לשירתו של אלכסנדר פן. וזה היה רק פרק מסדרה הכוללת 8 משוררים. מוטי זעירא (המגיש בדיסק 3 משירי המשוררים בקריאה ברורה ונעימה) מספר בהומור וברגישות את סיפורו של המשורר, סיפור חייו וסיפור שירתו. הקהל היה מוקסם מן החוויה התרבותית הנדירה. בתום המופע רציתי לשוב הביתה עם השירים ולקנות את הדיסק אבל לא היה.

ועכשיו יש. וזה כל כך קסום ונעים לשלוש האוזניים, גם לאוזן של הלב.

האלבום הכפול "עוד חוזר הניגון" –  מיטל טרלבסי – 80 ש"ח
ניתן לרכוש דרך המייל mnaor59@gmail.com ובמופעים הקרובים של מיטל טרבלסי וד"ר מוטי זעירא:

06.11.12, 20:00, תיאטרון ירושלים
13.11.12 , 18:00, בית ציוני אמריקה, תל אביב
23.11.12, 11:00 בבוקר, סינמטק חיפה
26.11 – עין החורש

 

קול פעמונים. מיטל טרבלסי


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה