14 בספטמבר, 2014

לכל שיר יש מכסה

תכנית וותיקה ברדיו BBC מזמינה את כל האמנים הכי הכי לבצע בשידור חי קאברים ללהיטים של קולגות ומתחרים. בואו לשמוע מי עושה את מי

אנחנו קצת קצת מחבבים גרסאות כיסוי. מה שנקרא שירי קאברים, כן? אבל לא את אלה שהורסים את המקור והופכים שיר גראנג' מחופספס לגרסה מתקתקה של רינת בארץ המילים. אלא יותר את אלו שמצליחים להגיש מחדש שיר נשכח באופן שיגרום לנו כמעט לא לזהות ואז לצעוק פתאום בפזמון: "הי, אנחנו מכירים את זה!". כזה קאבר.

שיטוט רנדומלי ביוטיוב גרם לנו לעלות על אוצר גרסאות כיסוי אמיתי: מתברר שכבר שנים תחנת הרדיו BBC1 מקיימת רצועת שידור יומית בשם Live Lounge, אליה מוזמנים האמנים המפורסמים ביותר (וגם אלה שפחות) לשיר בשידור חי להיט אחד שלהם, ואחד של אמן מועדף עליהם (או דווקא של מי שהכי רחוק מסגנונם הרגיל) ולבצעו בז'אנר ופרשנות שירה לפי בחירתם. מה שכמובן יצר שרשרת התמסרויות ממכרת ומסועפת יותר מאתגר דלי הקרח: אנחנו התחלנו עם לשמוע את לונדון-גרמר עושים קאבר למיילי סיירוס; משם המשכנו עם סיירוס שעשתה מחווה ללנה דל ריי; לנה זורקת למישהו שבחר לשיר אדל, אדל זורקת לבוב דילן, פרנץ פרדיננד מכסים את בריטני ספירס (!), להקת daughter מתעלה "גט לאקי" של דאפט פאנק, גאגא מפרשת להיט של קולדפליי, קולדפליי קורצים לריהאנה, ברונו מארס לקייט פרי, וכן הלאה וכן הלאה. תודו שזה מרענן. מעבר לאלבומים שמוציאה בכל שנה התחנה עם מיטב הקאברים שבוצעו, התכנית הפופולרית תרמה אפילו למסלולי קריירה של אמנים צעירים שפשוט בחרו בשיר ובגרוב הנכון, כמו למשל ג'יימי קולום אחד שביצע קאבר לפארל וויליאמס – ומיד הוחתם בחברת התקליטים שלו. האפי!

התחילו משיר אחד, שימו על רמקולים במשרד והכריזו על תחרות זיהוי "מי מקאבר את מי". אנחנו הפסדנו במרלין מנסון מבצע ג'סטין טימברלייק. כיסוי נעים.

רצועת Live Lounge בתחנת BBC1 – לאתר הרשמי, לשמיעת מיקס מהקאברים ברצף – בואו לכאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה