23 בנובמבר, 2011

לילה טוב, חמודים

הצלם ג'יימס מוליסון צילם עשרות פורטרטים של ילדים ואת החדרים שלהם. תמונת עולם מנקודת מבט אחרת לגמרי

תשכחו מ-VOD בחדר. אינדירה, בת 7, חולקת חדר עם משפחתה בקטמנדו. Where Children Sleep

 

היזכרו רגע בחדר בו גדלתם: פוסטרים של "כולנו אוהבים את מיסטר טי" או "דוראן דוראן הם משהו משהו" על הקיר? אולי טפטים מתעתעים ואקווריום עם דגים שתמיד שכחתם להאכיל? מיטת קומותיים וארון פאזלים משותף לכל האחים? איך שלא יהיה, משהו שם, בין מנורת השינה למדבקות הזורחות שהדבקנו על התקרה (ובחיים לא הצלחנו לקלף) – בנה כנראה את החלומות, התקוות והחומרים מהם הכול התחיל. בסיס טוב למחקר מרתק? ועוד איך.

הצלם ג'יימס מוליסון, שנולד בקניה לפני 37 שנים, וכיום חי בוונציה, קיבל הצעה מעמותה לזכויות ילדים להרים פרויקט צילומי ילדים מיוחד. תוך ניסיונות להימנע מעוד אלבום של חיוכים ללא שיניים מסביב לעולם, החל לדמיין ג'יימס את ילדותו שלו, נזכר בחדר בו גדל, והבין שמשהו שם יכול לספר סיפור ילדות שלם. בספר שהוציא לאחרונה – Where Children Sleep, תמצאו אם כן למעלה מ-50 פורטרטים וסיפורים אישיים של ילדים ממדינות שונות ומרוחקות – בצד אחד של העמוד, ומולם – הכי מעניין – צילום נפרד וגדול המציג את החדר בו הם ישנים וחיים. כך למשל יש את יסמין בת ה-4 מקנטאקי, שהשתתפה כבר בלמעלה מ-100 תחרויות יופי וישנה במיטת אפיריון; יש את אינדירה בת ה-7 שעובדת במכרה גרניט וחולקת את חדרה עם בני משפחתה בקטמנדו; יש את ג'יימי בן 9 שיכול לבחור אם לישון בשדרה החמישית במנהטן, בספרד או בהמפטונס; יש כמובן טינאייג'-מאם מברזיל, וגם מתאגרף סומו בן 10, מעצבת אופנה בת 9 מניו ג'רסי וגיישה מתלמדת בת 14 מיפן. באתר שלו, פרש ג'יימס 27 דפים נבחרים מהספר ובהם מצאנו אפילו את צביקה בן ה-9 שישן עם אחיו בבית"ר אילנות, ואת בילאל בן ה-6 מהגדה המערבית.

דפדפנו באתר של מוליסון עוד ועוד, גילינו תמונת עולם מזווית רגישה ושונה, לעיתים עצובה, לעיתים מעוררת קנאה או ביקורת, ומיד אחרי זה התקשרנו להורים – לברר למי נתרמו מצעי רחוב סומסום שלנו. היינו נותנים חצי סלון כדי להירדם עליהם שוב. כרגע.

אלבום הצילומים Where Children Sleep של ג'יימס מוליסון – 18.70 דולר (באמזון)
להצצה בעמודים נבחרים מהספר – עברו לאתר של James Mollison



דונג בן 9, ישן עם אחותו ומשפחתו בחדר אחד במחוז יוהאן בסין. Where Children Sleep

 

 

קאיה בת 4, חיה עם הוריה בדירה קטנה ועמוסה בטוקיו. Where Children Sleep

 



בילאל בן 6, מואדי אבו הינדי בגדה המערבית. Where Childresn Sleep

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה