05 בינואר, 2012

לייק אמנות

עמוד הפייסבוק של האמנית ומבקרת האמנות גליה יהב - הפך לשיעור מרתק בתולדות האמנות גם עבור כאלה שלא תופסים מעצמם "מתעניינים בתחום"

בכל מה שקשור לאמנות, ולא משנה כמה ברושורים נאסוף מתערוכות ומוזיאונים – אנחנו תמיד מרגישים קצת וואן-סטפ-ביהיינד. אבל אם יש מישהי שדואגת להעשיר אותנו בשיעורים פרטיים מהצד, היא ללא ספק האמנית ומבקרת האמנות גליה יהב, או יותר נכון עמוד הפייסבוק שלה.

גליה, שערכה עד לא מזמן את מדור האמנות ב"טיים אאוט", וכיום משמשת כמבקרת האמנות במוסף "גלריה" של "הארץ", היא גם אוצרת ואמנית בעצמה, מרצה וכותבת, ובעיקר אישיות חריפה, שנונה ובעלת ידע רב באמנות על כל זרמיה ופורמטיה. עבור חבריה בפייסבוק (מעל 2,500 ברי מזל) היא מעלה בכל יום עבודת אמנות אחת ששלפה בפינצטה מהעושר הגדול אליו היא נחשפת, ורושמת לצידה שלוש שורות בלבד: שם האמן, שם העבודה ושנת היצירה (אח, מינימליזם). השילוב הזה מצית בדרך כלל התרחשות פייסבוקית סוערת – עשרות לייקים, טאגים, שרינג, תגובות, והכי כיף – דיון מעורר מחשבה. כל העבודות שהיא מעלה נאגרות באלבום wall photos (חפשו תחת לשונית photos) והופכות באחת לתערוכה אינטרנטית אקלקטית מרגשת ומומלצת.

וכך, מה שהחל כיומן אישי לא מתוכנן שנבנה מתוך הלך רוחה היומיומי – הפך למעין שיעור בתולדות האמנות, לא מחייב ופתוח להמונים. בינתיים אצרה גליה אצלה באלבומי התמונות כבר למעלה מ-500 עבודות אמנות מרתקות, של אמנים אנונימיים או מפורסמים (מג'ף קונץ ועד אנסלם קיפר), שאין סיכוי שהיינו נחשפים אליהן בלעדיה.

טיילו בין העבודות שכבר הצטברו שם – מובטחת לכם עבודת אוצרות מרתקת פי אלף יותר מאלבום החתונה של ההיא שיצאה פעם עם ההוא שאין לכם מושג מהיכן אתם מכירים.

לאלבום האמנות של גליה יהב בפייסבוק – לחצו פה או חפשו תחת Galia Yahav (יש להירשם לפייסבוק כדי לצפות באלבום)

 

טריפל לייק. מתוך אלבום האמנות של גליה יהב

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה